lite kokosolja kan vara bra

Lanar en dator idag sa det blir inga bilder, och lite konstig text eftersom de tre sista bokstaverna i vart alfabet inte extisterar...

Det ar ganska behagligt vader an sa lange. Inte alls sa varmt som det brukar vara denna tid pa aret.. Men det tackar Enzo och jag for, det blir liksom lite skonare pa vara promenader... Vagen som vi gar varje dag leder till pappa Marios arbete och dar hander det alltid nagot som en liten pojke tycker ar intressant. Baren ligger precis utanfor dykskolan och de spelar typiskt bahamansk musik, vilken just nu gar sa har: Shake that bom bom. (vilket betyder typ vifta pa rumpan eller nat i den stilen.) Ha ha lillen kommer nog att ha en del konstiga latar att sjunga. Annars sjunger vi en massa svenska sanger och ibland stammer han in med sin speciella klang....

En ung bahamansk man kom forbi och tyckte att Enzo hade fint har. Lat det vaxa sa han, och massera in kokosolja i det. Da blir det fint. Ett bra rad som jag sjalv har provat. Nar jag bodde pa Maldiverna och haret trasslade sig av all dykning sa borjade jag med kokosolja i haret och det gjorde under.

Just nu sitter lillen och Mario har och busar. Vi ska ata lite lunch nu.

Kramar fran oss...

Kommentarer
Postat av: Link

Hej. Tittar in och säger hej. Ser skönt ut. Bahamas..Hälsa Enzo och Mario

2008-04-26 @ 01:18:36
Postat av: Moralmamman

Teknikens under!!!!!!
Trots att vi befinner oss på olika delar av jordklotet (Bahamas, Afrika & Sverige) kan vi kommunicera via "nätet"....
Vilken möjlighet, tänk.....
Om vi skulle kunna ha berättat det för de människor som utvandrade från Sverige för mer än 100 år sedan...
De skulle förmodligen ha trott att vi var sinnessjuka.....

ÄLSKAR ER, mina underbara "barn" och barnbarn!

Tusen KRAMAR från en Moder

2008-04-26 @ 21:48:24
URL: http://moralmammans.blogg.se
Postat av: Carola till Link och moralmamman

Håller med om att det är mycket trevligt att kunna hålla kontakten. Det var inte så himla längesedan då jag satt i USA och skrev brev som kom fram ca tre veckor senare... Det var "bara" 15 år sedan.

Kram på er.
Carro

2008-04-27 @ 20:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0