Utan byxor

Hallå hallå,,, Vad hände undrar ni??? Överlevde katterna. Jodå allt är bra och jag har prioriterat familjen denna vecka. Dessutom har det varit så varmt att jag inte har orkat att släpa med mig datorn till dykskolan. Men nu har jag laddat med vatten och solkräm. Lite svettigt blir det, med det är ju trots allt Bahamas...

Vi sov skapligt i det nya huset där vi satt kattvakt. Katterna slogs på natten men det hör kanske till vanligheterna.

Vissa saker är bara FÖR typiska. En dag i huset insåg jag att jag inte hade några shorts med mig till vårat tillfälliga boende och bestämde mig för att gå omkring i huset i bara underbyxorna eftersom det var stekhett inne. När jag går upp för trappan till köket så slår mig tanken:
-Tänk om någon knackar på dörren!! (Det är stora glasdörrar och man ser rakt in) Men jag slår bort tanken eftersom ingen direkt vet att vi är här och de som bor här är ju borta.... En minut senare hör jag dörrklockan. Skit också!! Hoppade snabbt in i en dörröppning och undrade om personen hade sett mig?? Antagligen. Ser mig omkring i rummet och ser ett par shorts!!! Låna dem? Får jag det tro... Eller bryter man mot kattsittar-reglerna. Bara för ett par minuter... Nöden har ingen lag. Sagt och gjort,  jag drog på mig shortsen och kände mig som världens skurk. Men jag kunde ju inte öppna dörren i trosor, det kunde ju ha varit en pryd amerikan som jag inte kände.

Men det var bara en svenska som bor här. Jag tror inte att hon hade brytt sig om jag inte hade haft på mig ett par shorts... Vi svenskar är ju inte lika pryda. Hur som helst så tycker jag att det är så typiskt att saker händer så fort man tänker att de kan hända.

Så kattsittandet gick bra... och huset står kvar. Skickar med en bild ifrån terassen en tidig morgon, mycket lugnt och skönt och svalt.

image34

Som svar på vad en Babyshower är så är det ett party för bebisen. Jag hade aldrig hört talas om det innan jag kom hit. Det var goda vänner till mig som sa att nu ska vi ha en babyshower, och de fixade med inbjudningar och sådant, de bara frågade vilka jag ville bjuda. Och ja, det var bara för kvinnor (och barn). Varför vet jag faktiskt inte. Så jag bjöd in alla kvinnor som jag kände i närheten och det blev ju lyckat.

Nu ska lillen få mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0