Efter regn kommer solsken

Solen skiner igen och värmen har kommit tillbaka. Det kändes förut nästan som om det skulle bli höst. Bahamansk höst. Det var friska vindar och temperaturen kröp ner till 23 grader. Härligt.

Lillen och jag har just ätit havregrynsgröt till frukost och jag har alltid svårt att låta bli att äta upp hans goda moser. Päron-mos, blandade frukters mos, eller äpple med jordgubbsmos. DET ÄR JÄTTEGOTT. Inget socker i såklart och mycket gott till frukosten.

Lillens nya attraktion är en svart sytråd. Han studerar tråden in i minsta detalj och drar den mellan fingrarna.

Här kommer en bild på det soliga vädret.



Så här ser ett av husen ut på udden. Jag tycker att det är kul att studera hus. De ser så annorlunda ut runt om i världen beroende på om man är rik eller fattig, om man bor i varmt eller kallt klimat, vilka intressen man har angående färger och stil osv. Detta hus är inte speciellt typiskt bahamanskt. Jag tror att det är amerikanare som bor där.



Nu sitter lillen och tittar ut genom fönstret på killen som klipper gräset. Jag ska ta hand om disken.

Kram

Kommentarer
Postat av: Två Småbröder säger....

Kom hem!

Vi längtar så förb----t efter dig!



Vi hoppas att Enzo trivs långt där borta utan oss...



Vi SAKNAR DIG!



Vi SAKNAR dig...

OCH

VI SAKNAR DIG!

2008-08-25 @ 20:57:05
Postat av: Moralmamman

Hallå där långt bort i skogen...

Nej,, jag menar låååångt där borta över ATLANTEN!



Skulle kunna säga detsamma som småbröderna, men jag avstår!



Vilka härliga bilder.

Och vilket hus!



Det skulle jag vilja gå in i...



Pia och jag studerade dörrar i Visby. Vi skulle vilja veta vad som döljer sig bakom vissa...

Vi enades om att om man bor i Visby får man vara bereddd på att turister vill se vad som finns bakom dörren...Det skulle "bara" vara att knacka på och gå in...



De som bor där skulle se GLADA UT och säga:

- VÄLKOMNA IN!



Samma "regel" borde gälla på BAHAMAS tycker jag..eller????



Småbröderna och jag har gått en kvällspromenad. Det har varit en varm och solig dag, så kvällen var behaglig!



PHP till Enzo och KRAMAR till er alla// Mor

2008-08-25 @ 21:04:33
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: moralmammans mor

Håller med om att det var ett fint hus som man skulle vilja bo i.

Det skiljer mycket i stil om man jämför med Grundforshus.

Jag saknar er också.

Kramar



2008-08-26 @ 19:59:42
Postat av: Carola svarar

Saknar er också jättemycket. Enzo står upp mesta delen av tiden och skulle nog gilla lite morbrors bus och mormorsbus och gammelmormorsbus. Jag vet inte hur han orkar för man blir ju så trött av att busa hela tiden...

Kram

2008-08-28 @ 00:54:20
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0