Herr Gurka

Vi har gurkor!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja de är bara ca 1½ cm stora och oätliga men  vi har GURKOR! ! Gurkorna är själva stjälken på blomman.

JIPPI. Se här!



Jag är så stolt. Nu väntar vi på att de ska bli ätbara. Plantan stormtrivs i värmen, idag har det varit nästan 40 grader.

Hela vår altan har intagit en liten grön oas och flera smådjur verkar gilla det.

GRODOR.



KRABBOR.



och en himla massa ödlor av olika slag.

Igår var Enzo och jag ute och studerade fiskmåsar på nära håll. Några fiskare kom in med fångst som de rensade här utanför och måsarna ville förstås äta resterna. Lillen var helt salig av måsarnas närvaro och kunde inte ta ögonen ifrån dem när de flög kors och tvärs over våra huvuden.

Här kommer dagens skyltar.



Den som har satt upp skylten har nog en väldigt stark tro eftersom det har suttit en gammal skylt under med samma budskap. Frågan är: när är snart?

Här kommer nästa skylt. Det kanske inte syns direkt vad det står på skylten på trädet. Men där står
"Guarded by the Holy Spirit"
Jag tror att det är fler än den heliga anden som vaktar här.



Bilden är tagen utanför vår by och jag fick inta en "Cesar Millan" attityd. Det hjälpte och hunden sprang in på gården.


Kommentarer
Postat av: moralmammans mor

Grattis till blivande gurkskördan!! Du kommer att få lön för mödan.



Grodan ser ut som grodan som är här, fast min groda är lite mörkare och större (tror jag). Den ligger ofta på stigen upp t Roland så jag får se mig för var jag sätter fötterna.Jag är så rädd om den. När jag klippte gräset en dag blev jag alldeles förskräckt när jag såg att jag hade varit på väg att köra över den.Var tvungen stänga av gräsklipparen och kolla att den inte hade blivit skadad. Blev så glad när den hoppade i väg och såg ut att må bra. Jag skulle ha velat pussa den som det står om i sagan,









Pussar och kramar.

2008-08-03 @ 11:51:30
Postat av: Moralmamman

"Går du långt bort i skogen och nosa min vän....

Lilla hund, lilla hund, lilla hund GÅ hem!"



Den sången skulle du ha nynnat...

Men det löste sig ju visst ändå!



Grattis till GURKORNA...De ser gröna och fina ut...



Hur har det gått med insekterna?



PHP från mig



2008-08-03 @ 15:33:12
URL: http://moralmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0