svarta leksaker

Varför finns det inga svarta leksaker???

Allt som är svart tycker Enzo är vackert!!!! Men oftast är det sånt som han inte får leka med, sladdar, telefoner, fjärrkontroller, batterier, skalbaggar.... Ja idag plockade han upp en svart stor skalbagge som hade irrat sig in i vardagsrummet och han och tyckte den var jättefin. Mamman han hejda honom innan han åt upp krypet. Nog för att det är mycket protein i en skalbagge, men detta är inte FearFactor för bebisar. Han har redan bevisat att han inte har någon fearfactor.

Alla färglada leksaker som lillen har tycker han är sååå trååååkiga. Han kryper hellere ut i hallen och suger på en gammal svart skosula. BLÄÄÄÄÄ säger mamman, MMMMmmmm GOTT tänker lillen.

När han får tag i något svart så har han börjat lära sig att det oftast är något som han inte får leka med. Så hans reaktion blir att han spärrar upp ögonen maximalt och hela han skakar av ivrighet att hinna leka så mycket det bara går innan mamman ser. Idag fick han leka med en hårsnodd (svart såklart) och han visste inte riktigt vad han skulle ta sig till. Han blev så glad och exalterad att jag fick mig ett gott skratt.

Angående bilen så står den fortfarande och tjurar på parkeringen. Solen sken idag men det hjälpte inte. Jag har jag frågat runt  bland våra vänner och jag tror att jag överlåter problemet till någon som faktiskt vet hur en bil fungerar.

Kram

Kommentarer
Postat av: moralmammans mor

Hej!

Ska nog inte klaga på regnet. Visserligen regnar det mycket men min bil blir inte påverkad.



Trots regnet åkte jag i väg i går och plockade 6-7 liter blåbär som blev efterrätt,sylt och några frys-lådor.



I dag är det för blött för bärplockning. Blir nog bara en tur till affären.



Blöta pussar till er.

2008-08-13 @ 11:02:32
Postat av: Moralmamman säger "bara"....

GODNATT!!!

Ryggen känns bättre!



PHP till er alla!

2008-08-13 @ 23:17:20
Postat av: sören lindkvist

Svart är ju den enda färgen somm håller ): du vet vad jag menar va!! En kompis till mig, vars sambos dotter frågade honom för några år sen. Har du bara svarta kläder??, ha ha. Apropå bilen, Det kanske har blivit fukt i fördelarlocket eftersom bilen inte startar, locket sitter på motorn och en massa kablar går in i den. Är det en V8 går 8 kablar in i den om det är en 6 cylindrig 6 st osv. Carina och barnen ska gå till folkets park och lyssna på Backyard babies & Takida idag. Bella, Leo och Vilgot ska också dit. Hoppas det inte regnar in så mycket hos er. glömde gratta Tim från dig (Skäms) du får hans mejl här [email protected] Hälsa Enzo och Mario.

Kramar från morbror

2008-08-15 @ 16:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0