dricka sprit och gå i kyrkan...

Idag blir det lite allt-möjligt-snack.

På vägen in till vår by så passerar man två kyrkor och lika många spritaffärer. Kyrkorna ligger nästan bara ett stenkast ifrån varandra och så här ser de ut.





På lördagskvällarna är det proppat med bilar utanför spritaffärerna. Folk köper sprit. På söndagsmorgnarna är det lika proppat med bilar utanför kyrkorna. Folk går i kyrkan. Detta kan man kanske tycka är lite komiskt eller??? Det tycker i alla fall jag. Vi köper varken sprit eller går i kyrkan. Och vi är ganska konstiga tycker många.

Utanför portarna till vår by sitter det en skylt:



"Storebror" ser dig till och med på Bahamas. Men han kan inte stava. SURVALENCE = Surveillance (övervakning), VEHICULES = Vehicles (fordon) Svåra ord det där.

Ja ja det är inte så noga. Det är ju Bahamas. Men tänk om du skulle komma till en stopp skylt och där stod STÅPP. Ha ha det skulle va kul. Jag är ju inte direkt någon stavningsexpert. För ett tag sedan skrev jag ett mail till en god vän och jag skrev:

"Det hetaste ämnet just nu är väl FLYTNING"

Det skulle vara FLYTTNING, men jag märkte ingenting. Men det gjorde min vän och fick sig ett gott skratt. ha ha ha

Så här ser endel vägar ut här.



Mycket gropar och spår.

Då kan man förstå varför det är mycket vanligt att folk har en fyrhjulsdriven bil. Men vi har en liten Volkswagen Fox. Då får man gå när man stöter på sådana vägar.

Idag är det TUNGA moln.



Dykbåten åkte ut igår.



En GIGANTISK krabba (cirka 30 cm) sprang förbi vår glasdörr. Det lät som om det var hovar på den. KLOPP KLOPP KLOPP

Nu ska jag äta en äggsmörgås.

Kommentarer
Postat av: moralmammans mor

Skulle jag gå i kyrkan skulle jag nog välja den första (om jag skulle välja utsidan) för den ser mer gedigen ut.

Vägen påminner om vägarna häromkring som jag klagar på. Man får kryssa mellan gropar och stenar men ibland hjälper det inte. Ibland säger man hoppsan och då hoppar hela underredet.

Sådana förbudskyltar, båtar, blå vatten och krabbor lyser med sin frånvaro här.

Tunga moln finns dessvärre även här.



Pussar och kramar

2008-08-09 @ 11:28:14
Postat av: Moralmamman

Klopp Klopp Klopp!!??



Låter nästan som

Klack Klack Klack?? Eller?



Tänkte osökt på när du inte gillade skor som KLACKAR när man går..



Tänk om den stackars krabban inte heller vill att det ska Kloppa?



Kyrkorna var fina, jag skulle vilja besöka båda!



Jag tycker ni ska ge kyrkorna en chans...Gå dit och se vad som händer därinne!



Spritbutikerna behöver ni inte besöka...Möjligtvis i studiesyfte...Vad händer därinne???

Jag skulle nog gå dit också, "bara" för att studera samspelet människor emellan...Säkert intressant!



STÅPP eller SOPP....SPÅTT????



Det vore kul att se vad som hände vid dessa skyltar om texten var fel...



PHP & mängder med kramar//Mor

2008-08-09 @ 14:16:33
URL: http://moralmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0