Att gå i en trapp

Rubriken var det första temat vi hade under sjukgymnastutbildningen. Vi skulle ta reda på vilka muskler som arbetade, hur de arbetade, skillnaden att gå uppför jämfört med att gå nedför trappen, vilken rörlighet som krävs i lederna, osv...

Jag kom att tänka tillbaka på detta tema idag eftersom Enzo gillar att klättra uppför trappor.



Jag har under flera dagar försökt att lära Enzo att ta sig nedför en trapp. Upp går det bra, som ni kan räkna ut, men nedför är det förenat med livsfara. Vi tränade på trappgåendet i Yoga-paviljongen.

Vi gick dit idag igen och Enzo åt sand...



kännde på palmträd...



Grävde i sanden... (Jag lyckades inte få ett kort på det, men han grävde som en hund. Ni vet hur hundar liksom sprätter ut det grävda bakåt mellan benen. Så gjorde Enzo också.



och han sprang, sprang och sprang på gångarna...



Det enda han inte ville göra var att gå hem!

Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Tänk om Enzo vore här!

Då skulle han få vara ute på min gräsmatta och springa i den VITA snön för nu är det verkligen julkortsfint här. Det skulle han tycka om! Men han måste komma NU för den är väl inte vit så länge till.

Ser härligt ut med den fina sanden med. Låt honom springa av sig lite energi!

Har nyss sett Lucia på TV. Luciatåg har han väl inte heller sett. Finns mycket för honom att utforska men han har ju framtiden för sig.



Pussar och kramar från gammelmormor till er alla.

2008-12-13 @ 11:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0