Brandbilar och vilda bebin

Så här ser vår brandstation ut.



Ganska fina bilar, eller hur?





Det finns ingen byggnad för bilarna än, men bygget är igång.

Så länge står bilarna här, ett stenkast ifrån stranden. Bra att de finns här iallafall tycker vi. För något år sedan var det en stor brand i huset bredvid det vi bor i nu och jag har för mig att det inte fanns någon brandstation här då. Läskigt. Det är ju annars något som man tar för givet - att det ska finnas en brandkår att ringa till.

Igår var jag till doktorn. Endel av er kanske kommer ihåg de där myrorna som bet mig... Min fot slutade aldrig att klia och jag fick någon slags infektion på insidan av fötterna. Det kliade så fruktansvärt och blev bara värre och värre. I förrgår natt vaknade jag halv två och höll på att bli tokig. Jag försökte domna foten med is. Funkade inte. Provade mirakelsalvor. Funkade inte. Det bara kliade och kliade och hela foten kliade ända upp till halva smalbenet...

Så det blev en vända till doktorn. Jag fick både medicin och salva. Det var någon slags infektion i huden. Nu känns det bättre och jag fick sova i natt. Enzo var med på doktorsbesöket och han fick några slags energianfall... Jag försökte läsa färgglada tidningar som handlade om olika spa, men han ville promt BARA riva sönder tidningen... nä, han ville riva sönder ALLA tidningar. Riva, riva, riva AAAAAAaaaahhhhhhhhrrgggggg. Det fick han naturligtvis inte. Och då fick han ännu mer energi. Inte lätt att vänta en timme på en doktor i ett rum men massa tidningar som man inte får riva sönder. Jag hade med mig några leksaker som var hans, men de var ju sååååååå tråkiga enligt Enzo. Det slutade med att vi fick så och klinka på en metallställning... När doktorn kom in så sa han: "Varsågod, sätt er ner och vila lite!!!"
Vila??? Tänkte jag, inte med det här energipaketet till barn...

Jag har på senaste tiden kännt mig som "mamman med den vilda bebin". När jag är i full sjå med att smörja foten med den nya salvan, ser jag plötsligt hur Enzo är på väg upp på köksbänken via soffan. HJÄLP tänker jag men får gå i lugna steg för att inte skrämma lillen så att han ramlar.

Äta sten??? Ja det verkar Enzo tycka är gott. Jag trodde att lillen och jag skulle kunna gå ut och leka mer vid det här laget. Men han ska äta upp allting. Blommor, gräs, sten, jord och pinnar...

Enzo har också lärt sig att ta av sig både byxor och blöja själv. Så helt plötsligt kommer han springande halvnaken och är jättenöjd.

Puss och kram på er.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fint med Volvo brandbil! Vi dimper ner i TC nasta onsdag, ska bli sa harligt med sol och strand. Sofia undrar vem den dar lille filuren ar pa bilderna pa datorn :-), snart far du traffa honom sager jag. Jag tror nog att Kajsa och Enzo kan komma bra overens, later som bada tva har envisa energi personligheter :-)

2008-12-11 @ 07:56:40
URL: http://ryanemmakalmbach.blogspot.com
Postat av: Carola

Ska bli jättekul att ni kommer!!!! Vi längtar!! Kul för Enzo att träffa två tjejer. Han kanske blir ännu mer sprallig, han vill säkert impa på tjejerna. ha ha ha



Kramar

2008-12-11 @ 14:02:12
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Lillbrorsan/Morbror Wilgot

Hej DÄR!

Ni är så snälla och rara!

KOM HEM!

Orättvist att andra barn får träffa Enzo.

Jag vill också...



Nu får jag tjata på mina föräldrar!!!!

Kramar till er från mig

2008-12-11 @ 20:53:27
Postat av: Moralmamman

Säger som sonen...Fast i lite andra ord:

LÄNGTAR EFTER ER!



Här är det "snark-låde-tajm" och vi kollade bara in på bloggen för att bli lite uppdaterade, och det blev vi ju!!!



Häftigt med BRANDBILAR av märket VOLVO.

Det behöver vi i dessa varseltider...Både Volvo och Saab ligger ju i riskzonen för utdöende...



Angående det där att klä av sig, så kan jag ju upplysa att din lillasyster var precis likadan...Hon tog av sig alla kläder och sprang omkring naken. Det gick liksom inte att hejda. När min farmor Edit var på besök förfasades hon över att flickebarnet sprang omkring utan kläder. Eftersom det lilla flickebarnet också hade många olika infektioner som liten kommenterade farmor Edit nakenheten med dessa ord:

-Det är ju inte underligt om flickan blir sjuk, då hon springer utan kläder. Klä på henne!



Det var som sagt lättare sagt än gjort. Om man klädde på henne tog det inte många sekunder (från det att man hade vänt ryggen till) förrän hon glatt kom springande NAKEN!



Jag kan trösta dig med att det går över. Du vet ju att "lillsyrran" inte springer naken längre, eller???



KRAM till er alla

2008-12-11 @ 21:05:08
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Ja det känns bra att veta att "ta-av-sig-kläderna-fasonerna" går över. Imorse låg Enzo och sov utan pyjamasbyxor, han hade tagit av sig dem under natten. UNGE! Något annat konstigt som han har för sig är att varje gång man sätter på honom en tröja, så slickar han, biter och dreglar han på tröjärmen... Han för handen, som är halvvägs igenom ärmen till munnen och det blir en kamp att försöka få igenom armen hela vägen eftersom han sultar på handen genom ärmen. Tröjan är blöt innan den är på. Han gör så varje gång man sätter på honom en tröja. Konstigt!!



Kram

2008-12-12 @ 01:48:31
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Carola till Wilgot

Va gullig du är som tycker vi är snälla och rara! Vi suger åt oss och skickar en massa kärlek och mys över Atlanten.



Kram

2008-12-12 @ 01:51:15
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0