Grattis lillebror Wilgot

Min lillebror fyller år på julafton. Grattis till dig Wilgot. En massa kramar och mys ifrån oss. Mario hälsar och av Enzo får du nog en blöt puss. Enzo har lärt sig att slänga slängkyss.... Nja nästan iallafall. Han smackar först och sedan stoppar han in pekfingret i munnen. Jättegulligt. En gång när jag försökte lära honom hur man slänger en slängkyss så tittade han på mig och tog sedan tag i min hand och pussade på den. Puss puss.

Vi säger God Jul till er allihopa och hoppas att ni får en vit jul därhemma.

Jag hade tänkt att baka pepparkakor och laga mat idag men istället har jag gått omkring med smetig salva på hela armarna. Jag trodde först att jag hade blivit biten av sandflugor, men efter ett besök på läkarkliniken tror jag att jag istället har "dermatitis" - någon slags inflammation i huden??? Doktorn var inte på kliniken, han har åkt på semester men jag fick en salva av sköterskan att smeta på en gång om dagen. Hon trodde att jag har gått emot någon buske eller något. Jag hade haft den värsta tänkbara klådan till den grad att jag skrek värre än när jag födde Enzo. Denna klåda har pågått i två dagar. INTE KUL ALLS!!! Salvan jag fick på kliniken hjälpte inte mot klådan så imorgon beger jag mig till en annan stad för att träffa en läkare där.

Efter mycket tänkande har jag kommit på att jag måste fått dessa röda utslag efter att jag planterade om en stor tomatplanta. Jag hade handskar på mig men bara när jag höll på med jorden. När jag band upp grenarna tog jag av mig handskarna. Jag vet att tomatplanteblad är gifitga om man äter dem och kanske fick jag någon slags reaktion emot dem när de kom i kontakt med huden???
 
Hoppas att det går över snarast.

Kramar


Kommentarer
Postat av: moralmamman som vill trösta

stackars' dig! Klåda är inte kul! Vi saknar er. Krama Enzo som fyller år i morgon//kramar

2008-12-24 @ 23:09:28
Postat av: Gammelmormor

Grattis till Enzo!

Synd att inte kläderna har kommit fram!



Använd alltid handskar när du håller på med växter. Många växter avsöndrar ju vätska och om man inte känner till allt om växten vet man ju inte.

Håller tummarna att du blir bra snart! Känner med dej.



Kramar

2008-12-25 @ 13:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0