YES!!!

Idag har Enzo lärt sig att säga "yes"!!

Mario upprepade "yes" flera gånger och efter en liten stund så upprepar Enzo samma sak. Sååååå gulligt var det. Det komiska var att Mario bestämde sig för att gå till gymet och Enzo betedde sig som om han skulle följa med.
-"Do you think you are coming with me"? sa Mario.
-"YES" svarade lillen klockrent!!!
Det lät väldigt skojigt och naturligtvis fick Enzo följa med till gymet. Han brukar leka med en stor boll som finns där. Det är en balans-boll så bollen är större än Enzo. Måste vara väldigt spännande att leka med den.

Jag måste också uppdatera er på Enzos förmåga att gå i trapp. Idag klarade att han krypa nedför hela trappen vid yoga-paviljongen. Det går så mycket bättre baklänges. :) Till den grad att om det ligger en pinne eller något i vägen på plan mark så häver han sig ner på alla fyra och kryper över baklänges. Här tas inga risker över skumma pinnar inte!!! Men att dansa på bord och köksbänken, det är inte värst riskfyllt tycker Enzo.

Här kommer en bild ifrån huvudgatan som går genom vårt samhälle.



Visst ser det ut att vara en fridfull morgon?

"Yes, yes, yes"

Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Synd att jag inte kan lägga in en bild bredvid din. Det är lite snö

på marken, som ett potatismjölpulver! Vi har ätit mat hos min moder, det var väldigt gott! Nu sitter jag i köket framför en sprakande brasa. .. Ute är det -4grader. Tur att Enzo lärt sej YES för när han lärt sej NO uppstår en maktkamp, är det yes or no? som gäller? Vi väntar med spänning på fortsättningen ! BamseKram från mig

2008-12-28 @ 20:28:45
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola svarar

Hej kära moralmamma.



Skicka bilden till min mail om du har tid så lägger jag ut den under min, det blir bra kontraster.



Kram o puss

2008-12-28 @ 21:33:33
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0