Mygg invasion

Tills nu så har jag trott att myggens paradis nog är Tjåmotis i Norra Sverige...

Men nu börjar jag allvarligt tro att myggens paradis är HÄR på Bahamas. De är SMARTA också, det är det värsta. Myggen hemma i Sverige liksom flyger omkring och så kan man SMACKA till och så sitter den där!!! Men här... de är nästan omöjliga att slå ihjäl. Och om man nu lyckas att få in en träff, SÅ FLYGER DEN BARA VIDARE. Man måste slå HÅRT också....

Lillen och jag går ju ut på altanen flera gånger om dagen och tittar till våra plantor. Men myggen anfaller. Och de flyger liksom i oändliga krumelur-banor som är omöjliga att förutspå och det är det som gör att de är så svårfångade. Man kan heller inte vänta tills de har landat och tänker suga blod, eftersom de verkar veta att man sitter och väntar. De landar då aldrig på huden!!! SKUMT.

Idag när vi var ute så blev jag tokig på dessa små blodsugare. Jag kände att jag hade en på axeln och jag försökte att slå till den innan den flög iväg. Jag fäktade och sa en massa fula ord... Jag lyckades inte att slå till myggan men jag lyckades att underhålla min son som började att gapskratta åt denna mygg-dans. Jätte kul tyckte han. Lagom kul tyckte jag.

Eftersom jag inte har visat några skyltar på länge så kommer här två skyltar. Den första får symbolisera mej när jag jagar mygg.


Och sedan kommer en förbudsskylt igen. Ett förbud som jag nog har struntat i några gånger. Vad säger moralmamman om det undrar jag? Det ligger jättemånga fina båtar längs kajen och det är ju så trevligt att gå och titta på dem, men man FÅR inte det, båtägarna vill vara ifred.



Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj oj oj....

Vad ska man säga???



Jo, Du älskade Dotter...

En MORALMAMMA är ju inte precis PERFEKT..

DET KÄNNER DU JU TILL!



Vissa REGLER & FÖRBUD måste efterlevas medan andra helt enkelt "måste" trotsas..

DET ÄR JU MIN FILOSOFI!



Trafikregler trotsar jag faktiskt ibland...

GÅR MOT RÖD GUBBE men KÖR ALDRIG MOT RÖTT!

Hur kommer det sig egentligen?



Kan smaka en vindruva om jag tänkt köpa sådana "bara" för att se att de inte är sura MEN

JAG SKULLE ALDRIG SMAKA EN GODISBIT "bara" för att se om jag gillar den..

Hur kommer det sig?



Jo, vi skapar väl egna RÄTTESNÖREN som talar om vad som är MORALSISKT TILLÅTET är min filosofi!



Ska äta frukost nu.

KRAMAR i mängder...



Och Du...Myggor FÅR man slå ihjäl!

2008-07-28 @ 09:29:41
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Mellanbrodern

Hej!

Kan ni inte "flytta hem" nu????

Fööööör jag SAAAAAKNAR er så jättemycket!



Här finns inga mygg, i alla fall inte i trädgården.



Hälsa Mario också

Kram

2008-07-28 @ 10:47:49
Postat av: Lillebror & Moralmamman igen...

Hej syrran!

Jag vill också att du ska "flytta hem"!

NU!

Jag saknar dig, din son och din man. Jag saknar era skratt och leenden....

KOM NU!



Kramar från Lill-brorsan





Moralmamman vill bara göra ett tillägg till sin förra text:

Det där med att gå på en förbjuden brygga...

Jag skulle intala mig själv att jag nog ska hälsa på någon som "bor" där...Då måste jag ju gå omkring och titta utifall de är "hemma"...Efter en stunds promenerande "upptäcker" jag att de jag söker, inte finns där och då får jag gå därifrån...



En sak till:

Tänk på att små barn är snabba på att härma ljud, allra helst sådana förbjudna ord som "f-n" eller

"j-ar"...

Använd min moders uttryck istället: FÅGLARNA OCKSÅ!

Det tycker jag är sötare, än det andra!



Kram igen!

2008-07-28 @ 10:59:43
Postat av: moralmammans mor

Här i värmen finns knappt några myggor. Har suttit och solat och varit beredd på att slå när de kommer , men inte.

Nu förstår jsg att de har flyttat och hälsat på mina kära på Bahamas.

"Bremsen" däremot är kvar här och de ger stora kulor som kliar. De vill nog inte flytta.



Har du tänkt på att den fuktiga jorden där du odlar växterna kanske drar till sig flugor? Pröva med att lägga Fiberduk(den släpper igenom vattnet) över jorden!



Håller med övriga. Saknar er!!



Kramar och Pussar

2008-07-28 @ 11:18:25
Postat av: Carola svarar

Jaaa jag och VI saknar er också. Enzo skulle nog behöva lite bus ifrån er nu. SVENSKT bus. Ni förstår nog att han blir ganska härdad med oss som föräldrar, det finns ingen ände på grimaser, danser och nypåhittade sånger. Det tycker han är kul. Igår sjöng Mario EEEENNNNNN-ZOOOOOOOOO och sedan tystnad... Då svarade Enzo i samma toner

AAAAAAA-AAAAAA och så höll de på sådär i ett tag.



Angående fula ord så har du så rätt så rätt, FÅGLARNA är mycket bättre att säga. Eller "Gävleborgs förbandslåda" (med STEN i, ha ha hahi hi hi) (internt skämt)



Tack mormor för tipset. Jag tror att du har rätt angående jorden. Idag klädde jag på mig i jeans och långärmad när jag gick ut, för jag var tvungen att plantera om. Men jag höll ju på att svettas ihjäl. Men myggen bet mig i ansiktet, det är ju svårt att fäkta när man har händerna fulla med jord.



Gurkplantan tar över hela altanen snart tror jag. Jag vattnar tre gånger om dagen och den växer nog 7 - 8 cm varje dag!!!!! Jorden måste vara blöt hela tiden. Bladen är gigantiska och den växer på bredden också. Jag sådde ny oregano för tre dagar sedan och den börjar redan komma upp.



Kram kram

2008-07-29 @ 05:44:48
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Karin i Jokkmokk

Hej Carola

Vad kul det är att höra att myggen har flyttat från Tjåmotis till Bahamas !!!! (kommer från mig som hatar mygg), det är faktiskt inte så mycke mygg i stugan, har faktiskt legat ute och solat utan att myggen har ätit upp mig. Är nu tillbaka på jobbet efter en underbar men kort semester, brukar läsa din och Mariannes blogg på jobbet, och detta med myggen kunde jag ju inte låta bli att kommentera. Annars är väl livet som vanligt här uppe, och alla mår relativt bra. Jag hoppas att du och din familj mår bra, och det är bara att erkänna, jag skulle gärna byta plats med dig ibland...... // Kram från Karin med familj.

2008-08-04 @ 18:16:33
Postat av: Carolac

Ja, där har vi beviset. Myggen har allstå flyttat. Det var väl det jag kunde tänka mig.:) Saknar faktiskt de svenska skogarna här på Bahamas (blåbär, lingon mmmmmm) men INTE myggen... Blåbären i affären här kommer ifrån USA och smakar inte ens som blåbär... blä



Kul att du läser min blogg.



Kram ifrån oss

2008-08-05 @ 18:03:33
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0