Springa på vatten

Idag har Enzo varit på "dejt". Det bor en liten tjej som är två år en bit bort längs kajen. Jag känner mamman sedan tidigare vi brukade gympa tillsammans i en gympagrupp. Mamman och den lilla tjejen gick förbi vår lägenhet och då gick vi ut till dem och pratade. Enzo blir liksom lite tyst när han ser andra barn, det är precis som om han studerar dem väldigt noga. Vi gick till poolen för den lilla tjejen skulle bada. (Enzo och jag badade i poolen för ett tag sedan men han fick prickar av det så vi håller oss till havet.)

När vi satt där vid poolen och pratade och den lilla tjejen plaskade i vattnet så började Enzo helt plötsligt att åma sig och nästan skrika. Vad nu??? Jo han ville att jag skulle hålla honom över vattnet så att han liksom kunde springa på vattnet. Det blev väldigt mycket plask och ganska jobbig träning för mina armar, (han väger ju över 8 kg nu) Men det såg väldigt roligt ut när han sprang med benen på ytan och flåsade av glädje. Han ville nog imponera tror jag, och det gjorde han ju bra...

Sedan var dejten slut för sandflugorna anföll oss.

Vi gick in och övade på nya färdigheter så som att klappa händerna.

Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Typiskt killar...

ATT VILJA IMPONERA!



Jag tror att det är medfött....



Enligt mitt sätt att se det hela så "måste" Enzo hitta en tjej här i närheten...



Från Grekland kanske?

Eller varför inte i Vadstena?

Nå´n turist som är på semester!



Så att jag kan komma och moralisera lite......



Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg...

Grabben ska väl få börja gå själv först!



PHP till er alla

2008-07-29 @ 13:56:09
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Moralmamman har shoppat.....

Idag har jag shoppat i vår egen lilla stad..

Små presenter till mitt ÄLSKADE BARNBARN!



Men jag blir osäker adressen...

e-posta den till mig TACK!



Har gått en promenad med "runt kanalen" tillsammans med "lillsyrran din"...

Det var skönt!



KRAMAR i det oändliga// PHP också

2008-07-29 @ 22:46:08
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola svarar

Tja ba



Enzos date var ifrån England, blir det bra? :)



Presenter blir han nog glad för. Skickar adressen. Trevligt med promenad, vi hade gärna följt med!!! Nu kryper lillen in i garderoben.....



PHP och en massa gos.

2008-07-30 @ 00:31:15
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0