VA?

Enzo tycker att det är väldigt roligt när man säger nonsens-ord som inte betyder något. Till exempel: BUPP BUPP eller GUGGU GAGGA. Han asgarvar och tittar på mig precis som "ha ha mig lurar du inte, jag vet att det där är rappakalja.... Han kan nu själv säga mamma, pappa, babba, gagga. I förrgår så hörde jag ett v-ljud i hans jollrande så jag sa till honom. Vad säger du va? VA-VA-VA-VA?? Och han sa: Va-va-va-va!!! Något förvånad blev jag och försökte naturligtvis få honom att säga det igen, men det gick inte.

Nu är klockan 10 och vi ska gå till vattnet innan det blir för varmt. Lillen ska få sitt andra dopp i havet och sprattla av sig. Hoppas sandflugorna håller sig borta.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Moralmamman vill....

...att Enzo tränar ¨på

MO-MO-Mo-MO-Mo



RRRrrrr Kommer väl???



Var det inte skånska rrrr han var så duktig på?



Då blir det "lätt" Mo-mor...



hi ha hi ho ho ha ha...



KRAMAR!

2008-07-17 @ 16:54:58
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola svarar

Jag har försökt med alla andra vokaler men än så länge vill han bara säga a. Ja det blir väl ett och annat skrik som låter som nåt annat men det är mest bara skrik. Vi har rullat tungan i RRRRR men han kan bara säga skånska rrrrrrr. Jätte skumt jag kan inte ens säga det. ¨



OK OK vi får öva på mo mo massor.



Det gick bra i havet. Lillen plaskade men han tyckte nog det var lite kallt??? Inga sandfuge-bett tror jag. (de märks först dagen efter) Men det kom en hästfluga och skulle bitas. Men jag blev vild och dödade den. Den var ett hot med andra ord.



Kram

2008-07-18 @ 00:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0