Att vända ryggen till

Hur kan man vända ryggen till.......



DET HÄR:



Det är precis vad de föregående hyresgästerna har gjort.

OBS personerna på bilden är inte personerna som har ignorereat dammet (för att minnas det där ungdomsprogrammet på 80 talet tror jag, vad hette det nu igen?? De hade alltid en läsar film och då sa programledaren (var det Maritn Timell???): "personerna i filmen är inte de som har skrivit brevet"....) Ha ha ha jag satt som klistrad, kommer jag ihåg...

Ovanstående dammråtta är historia och hemmet är ganska rent nu.

Idag har det regnat och åskat hela dagen. Trots att mina plantor var under tak var jag tvungen att ta in gurkplantan för den mådde nog inte så bra i blåsten. Den är bara 5 cm stor men jag har nu ändå bundit upp den med en pinne. En vän till mig säger att gurkor inte växer bra här, men jag måste ju ändå hoppas att hon har fel. Vi väntar på gurkor med spänning.

Lillen och jag vill kunna sjunga

Här dansar herr Gurka
både vals och masurka...

Och titta på våra egna gurkor.

Väx lilla gurkplanta väx, imorgon blir det vackert väder.

Hmmm nu kom det mera blixtar och dunder och mera REGN... Men det behövs nog det har varit torrt länge.

Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Jag SKA HÄLSA BRÖDERNA moral-syrrans RÅD!!!



Det är nu ett måste att torka öronen ordentligt...Vi har varit på vårdcentralen 2 ggr och sugit bort "flarn" som sitter i hörselgångarna. L är friskförklarad men inte W. Vi ska dit igen eftersom det sitter en bit kvar nära trumhinnan...



I det avlägsna GRUNDFORS, hos Mormor, har det också regnat..

kolla in hemsidan om du längtar dit

www.grundfors.com



Morfar var hemma hos oss igår..Han "hjälpte" oss att baka bullar, vetebullar med 25% fullkorn. De blev jättegoda om jag får säga det själv!



I morgon (midsommarafton) tänker vi på er och er bröllopsdag...



KRAMA om JUVELERNA från mig

PHP//Mor

2008-06-19 @ 15:27:59
URL: http://moralmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0