Autograf träd

Tillbaka till temat "roliga träd". Detta träd kallas för "Autograph tree" eller för "Signature tree".



Väldigt passande eftersom löven är kända för att vara bra att skriva på. Ta något vasst och använd det som penna. Vips så har du skrivmaterial.



Löven är mycket tjocka och hårda och det sitter vita bollar i träden som väldigt sällan blommar. Men när de blommar så blir det en helt fantastisk blomma som inte går att beskriva. Jag har bara sett den blomma en gång och det var tack vare att min Australienska vän tog hem en av blommorna och visade mig. Hon sa: skynda dig dit och titta, jag tror inte att de blommar så länge." Så jag cyklade dit, men blommorna var redan stängda.

Nu bor vi precis vid detta träd så jag kommer att titta varje dag för att se om det blommar igen. "Den som väntar på nåt gott..."

Kommentarer
Postat av: Moralmamman anser....

Hallåååå Dääääär!!

Vill lägga in mitt VETO:

Inte "RÄTT" skrivet på bladet...

Det ska stå:

Carola+Mario=Enzo



EN MORALMAMMA HAR ALLTID RÄTT!!!

(som du så väl känner til...)

Eller finns det andra alternativ???



Det verkar spännande med dessa blommor, vi får, precis som du skriver...

VÄNTA & SE!

En del saker går helt enkelt INTE ATT FORCERA!



Nu ska jag stoppa om min "minsting"..Han ska SOVA!!!



PHP från oss//Mor

2008-06-09 @ 22:11:26
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Moralmamman anser....

Hallåååå Dääääär!!

Vill lägga in mitt VETO:

Inte "RÄTT" skrivet på bladet...

Det ska stå:

Carola+Mario=Enzo



EN MORALMAMMA HAR ALLTID RÄTT!!!

(som du så väl känner til...)

Eller finns det andra alternativ???



Det verkar spännande med dessa blommor, vi får, precis som du skriver...

VÄNTA & SE!

En del saker går helt enkelt INTE ATT FORCERA!



Nu ska jag stoppa om min "minsting"..Han ska SOVA!!!



PHP från oss//Mor

2008-06-09 @ 22:12:08
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Ha ha ha... ja man kan ju inte säga emot moralmamman. Hon har rätt. Det skulle nog stå Enzo på bladet. Han har somnat idag i vredesmod, han vet så väl när han ska gå och lägga sig och börjar skrika när jag sätter på honom nattskjortan. Han vill INTE sova. Vi läser Totteboken och sen är det gonatt.



Igår så fick han tag i ett papper och började snabbt riva sönder det. Mario tog det ifrån honom och han blev helt galen. När det gäller papper så sitter det starkt i minnet när lillebrorsan tuggade på kexpaket i affären och satte i halsen... Så "tyvärr" säger vi till Enzo, papper får du inte tugga på.



Kramar

2008-06-11 @ 05:44:40
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0