Bästa tiden på dagen

Eftersom det blev några dammbilder så måste jag nu lägga in ett par bilder som fräschar upp lite. Här kommer först en bild ifrån en morgonpromenad. Ibland går jag en promenad vid 6 för att få en stund för mig själv innan Mario går till jobbet. Det är väldigt vackert att gå så dags, men inte alltid att jag orkar upp. Drömmens värld är ju också ganska vacker när man sover så gott.



Här kommer en bild på lite basilika. En svenska som bor här har gett mig krukan att ta hand om medan de är hemma i sverige i 6 månader. Jag har även planterat 7 tomatplantor på vår altan så vi får se om vi får egna tomater snart...

Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Oj, vad bra att jag lärt dig något du har nytta av.........

Kanske kan du sjunga "Pippis" visa: "Städa, städa varje freda´, å så varje jul, det tycker jag är kul!!"

Dammråttor är inga trevliga husdjur och allra helst inte om de också innehåller fett!!

Det var roligt att prata & se er idag via SKYPE...Det var sååååå länge sedan. Längtar efter er!!!

Ta väl hand om er och era växter.

Tusen PHP från oss alla och en EXTRA STOOOOR PHP (PHP = PussHundsPussar, för er som inte minns)

från MORALmormor till Enzo....

plus ett ugglerop: -Ho ho hooo!!

Kram igen!

2008-06-08 @ 19:10:29
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola till Moralmammam

Vi ho hoooar tillbaka!



Jag tror framförallt att de föregående hyresgästerna skulle ha haft nytta av den sången, jag tror inte att de ens städade till jul. Enzo gillar när jag sjunger, vi brukar också sjunga pippis: Minns du en sjöman för länge länge sen, minns du hans namn var Kalle Teodor...... Den gillar han...



Kram

2008-06-09 @ 01:22:32
Postat av: Mormor

Hej!



Roligt att se nya lägenheten. Hoppas det börjar bli ordning så ni kan njuta ordentligt.

Här har varit så varmt att jag har knappt orkat gå in på datorn, men nu är det i stället så kallt och regnigt att det är skönt att sitta inomhus. I Kiruna var det snö i morse men inte här men kanske vi får lite snöblandat i morgon och det är ju inte roligt för mina nyplanterade växter.

Pussar och kramar till er från mormor.

2008-06-09 @ 19:15:09
Postat av: Carola svarar

Ojdå, snö!!!! Det var attans, trodde det var sommar även hos er nu... Hoppas att plantorna klarar sig. Vi sänder en massa kramar härifrån.



Carro med familj

2008-06-09 @ 20:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0