DAMM

Jag har haft lite problem med att komma ut på nätet och dessutom har vi STÄDAT OCH STÄDAT i vår nya lya. Jag försöker att lägga till bilder med det vill bara inte. Vet inte riktigt vad som är fel.

Ja det var verkligen äckligt i vår lägenhet. Vi var uppe till 3 första natten och städade. Bakom sängen var det tjocka lager av damm och gardinerna var som en enda dammtåtta. Fläkten i sovrummet var svart och smetig!! Hur har dessa männinskor kunnat bo i skiten undrar vi. Jag menar det var inte vanligt damm som man kan torka bort med ett finger. Det var liksom kletigt så som det blir ovan en spis... Sedan upptäckte vi skåpet där luftkonditioneringen finns. Filtret, som ska bytat en gång i månaden, hade väl suttit där i en evighet och allt var bara fullt av damm. Torktumlarens filter hade nog heller aldrig bytts eftersom allt var helt igengrott. Tog bort detta filter och det såg likadant ut BAKOM filtret!!!! Det tog nog en halvtimma att bara dammsuga ut allt detta damm ur torktumlaren. Jaa, som ni förstår så kan listan göras väldigt lång. Som tur var hade vi lånat en ihopfällbar säng till lillen och han fick ligga i den vid en av de öppna dörrarna (ja efter att jag hade rengjort hela myggnätsdörren först förstås. Det kom nog inte in någon luft genom den dörren innan....

Folket som hade bott där var Indier och det stank indiesk mat i hela huset, men det börjar sakteliga försvinna nu...

Tillbaka till städningen

KRAM


Kommentarer
Postat av: Carola

Hej!

Det låter som om programmet som går på tv4 "Rent Hus" skulle behöva komma dit och ta sig en titt! Och ge de föregående hyresgästerna en "vink" om hur man städar. Själv har jag gnott som bara den under förmiddagen. Ska få nattgäster över helgen som ska åka tjej - samt halvvättern. Även nästa helg till vätternrundan kommer det 6 personer. Det blir lite liv i stan, det är kul. Ska förresten själv åka tjejvättern i morgon. Hoppas bara jag inte får solsting:)

Kramar till er från mig

2008-06-06 @ 18:50:43
Postat av: Carola

Hejsan, jo kolla in dammbilderna... Jag tror att "rent hus" skulle behövt att komma hit helt klart!!! Jag har tänkt på dig eftersom jag hörde av mamma att du också städade... Kul syssla, hi hi... Hoppas att det gick bra på tjejvättern. Kram Carola

2008-06-08 @ 06:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0