Nya lyan

Här kommer en bild på vår flyttstädning. Det är allrummet/köket ni ser.



Så här såg det ut i köket. Bra flyttstädning???


Mera flyttröra...


Kolla in fläkten. Skulle ni vilja att den viftade runt luften i ert sovrum? NEJ TACK! Jag vill passa på att tacka min kära mor som under min uppväxt "lärde mig" att torka damm. När jag fick till uppgift att städa ett rum så skulle hon sedan gå in och INSPEKTERA städningen. Hon brukade leta upp något ställe som en oerfaren städare inte städar på och så drog hon med fingret där... DAMM. Jag har därför blivit expert på att hitta alla ställen där damm lägger sig. Nu vet jag att jag är evigt tacksam för dessa inspektioner, eftersom jag nu på samma sätt inspekterar vårt hem och allt eftersom dammet försvinner så börjar lukten också att försvinna. Tack kära mamma för att du har lärt mig nyttiga saker i livet!!!!



Lägg också märke till det enormt "vackra" gardinerna, eller vad det nu är. SNÄCKOR. Ja det är snäckor på allting. Tallrikar, lakan, täcken, kuddar, muggar, sängramen, tavlor, duschdraperier,....ÖVERALLT bilder på snäckor. Och hela lägenheten var full av riktiga snäckor som prydnad. Vi har lagt dem i kartonger eftersom vi hellre tittar på dem i havet. Och det blir ganska grillrigt att titta på överallt. Men lillen låg en dag och tittade på gardinerna, och han fick stora spelet och var helt exalterad och skrek av förstusning. De måste varit väldigt vackra för honom. Tur att någon tycker om mönstret...

Lillen har bland annat fått en bok ifrån sin mormor och i boken hoar ett barn som en uggla. Han har lärt sig detta idag och jag trodde knappt det var sant, men han hoar faktiskt. KUL bok mormor.

Kram till er

Kommentarer
Postat av: Carola

Hej!

Vilken mysig lägenhet ni har! Jag blir lite nyfiken... är det en lägenhet som man hyr av någon som lämnar alla sina saker kvar... som lite i andra hand.. eller säljer man lägenheten med rubbet av bohag? Vilket fall så efter din idoga städning kommer ni att få det jättefint och rent.



Jag kom runt tjejvättern på 9 mil med en tid på 4:34 timmar. Den tiden är jag väldigt nöjd med. Min akileshäl är backarna, då är det som om jag går in i väggen varje gång, och masar mig sakta men säkert upp. I en av backarna satt det ett par grabbar och hejade. Jag bad dem att inte sitta där utan hjälp mig med påskjuts uppför backen:) Hi Hi Och det fick jag :) Det var så skönt! Ny ork! Efter mig hörde jag, jag med! Så de hade nog fullt upp sedan :)

Kramar Carola

2008-06-08 @ 14:49:45
Postat av: Anonym

Hej!

Vilken mysig lägenhet ni har! Jag blir lite nyfiken... är det en lägenhet som man hyr av någon som lämnar alla sina saker kvar... som lite i andra hand.. eller säljer man lägenheten med rubbet av bohag? Vilket fall så efter din idoga städning kommer ni att få det jättefint och rent.



Jag kom runt tjejvättern på 9 mil med en tid på 4:34 timmar. Den tiden är jag väldigt nöjd med. Min akileshäl är backarna, då är det som om jag går in i väggen varje gång, och masar mig sakta men säkert upp. I en av backarna satt det ett par grabbar och hejade. Jag bad dem att inte sitta där utan hjälp mig med påskjuts uppför backen:) Hi Hi Och det fick jag :) Det var så skönt! Ny ork! Efter mig hörde jag, jag med! Så de hade nog fullt upp sedan :)

Kramar Carola

2008-06-08 @ 14:51:13
Postat av: Carola svarar

Halloj



Ha ha det var ju bra att du fick påskjutning i backen... Va bra att det gick bra för dig.



Angående lägenheten så hyr vi lägenheten av de som äger den och det ingår möbler och allt annat. Här finns endast möblerade lägenheter och även när man köper hus så kommer de oftast med möbler och allt. Anledningen är att det knappt finns några möbelaffärer, så det är svårt att få tag på möbler... Det som är lite tråkigt med vår lägenhet är att ägarna har lämnat en himla massa saker som vi inte har någon nytta av - skrot kallar vi det. Vi skulle vilja köpa lägenheten så småningom så att vi kan göra precis som vi vill med den, men det får bli en senare fråga. Prio ett är att slänga ut mattan illa kvickt. Men just nu får det duga med att en kille kommer hit och ångtvättar den i nästa vecka. Sedan är färgen på väggarna är mintgrön.... Inte så vackert tycker vi.... Så vi får ju titta ut på båtarna istället för på väggarna... :)

2008-06-09 @ 01:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0