Vår omgivning

Här kommer ett par bilder på vår omgivning. Första bilden är tagen ifrån uteplatsen. Vi bor inte på udden längre, men det är bara en kvarts promenad dit så det gör inte så mycket. Enzo och jag brukar gå en promenad längs kajen ibland på morgarna när allt är tyst och lugnt.



Vi bor på nedre botten. Mina tomatplantor har kommit upp så vi väntar med spänning på tomaterna. Mario pratar med plantorna varje dag så att de ska växa fortare. Vi har verkligen haft planteringsmani. Vi har även planterat gurka, paprika, gräslök, persilja och mullbär. Mullbärsfröna har jag fått av den svenska kvinnan som bor här och hon har ett mullbärsträd. Hon påstår att de växer på Gotland men jag har aldrig hört talas om dessa bär. Men jag fick smaka och blev eld och lågor. De smakade som björnbär fast mycket sötare och godare enligt min smak. De ser även ut som björnbär fast de är mycket längre. Sedan har jag tagit skott av basilika och mint.




Kramar ifrån oss.

Kommentarer
Postat av: Link

Hej. Bortsett från dammet såg hemmet riktigt cozy ut. Som mor brukar säga: "Hellre lite damm i hörnen än ett rent helvete"

Lev gott ha simma lugnt!

2008-06-14 @ 15:41:07
Postat av: Moralmamman

Hej, Hej, Hemskt Mycket HEJ!

Jaaa, får väl hålla med sonen....Hemmet ser ut att vara COZY!!!!



Damm har ingen dött av...om det inte blir STOOOORA DAMMRÅTTOR som nästan kväver en (utifall man skulle få en i munnen när man sover)...

Det är då det blir ett RENT HEL----E....



Här skiner solen och luften är ganska varm..

Har just kommit in från en POWER-NAP-i-solen!!!



TUSEN KRAMAR runt jorden// Mor

2008-06-14 @ 16:52:49
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Jo, tack det börjar faktiskt bli ganska cozy nu. Det är liksom vår prägel som börjar sätta sig i väggarna och nu känns det bra att vi är här. Men det fanns STORA dammråttor, och de första nätterna undrade vad vi hade gett oss in på. Vi var ju inte beredda på ett sådant här projekt. En sak är klar: Jag har aldrig städat så mycket i hela mitt liv!



Puss på er

Carro

2008-06-16 @ 04:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0