TEMA; skyltar!!!

Visst är det roligt att läsa skyltar??? De handlar om vad man får och inte får göra, information och hänvisningar. De kan ibland vara ganska roliga eller helt oförståerliga eller rentav knäppa.... Om jag får citera min moralmamma: "Det beror på vilket perspektiv du har" om skylten är bra eller ej. Till exempel: När man reser så är skyltar ganska avgörande.... Ja ni som har läst min blogg tidigare vet att det till och med kan vara svårt att hitta ut ifrån en flygplats utan bra skyltar, och det enda ögonen söker efter är en EXIT skylt. Men sitter jag på samma flygplats och har 5 timmar att slå ihjäl vid en tråkig gate så bryr jag mig ju inte om EXIT skyltarna särskilt mycket.

Så ett av mina teman på denna blogg kommer att vara SKYLTAR!! Tråkigt, tänker kanske ni... Ja ja vi får väl se...

Här kommer en skylt från flygplatsen på Bahamas. Min undran är? Är det vanligt att folk vill checka in skjutvapen här?? Till vad då?? 
 

image20


En helt vanlig STOP skylt kan ha en ganska fin utsikt ändå! Ingen trafikstockning här inte... Jag tror att det är den enda stopskylten som finns i vår by.


image21


Kommentarer
Postat av: Ann i Vilhelmina

Hej Carola och grattis till din lilla Enzo. Pratar ju med din mamma via nätet och det är roligt att fortfarande ha kontakt så här nästan 30 år sedan vi började på seminariet i Norrköping. Roligt att få följa din och de andras väg ut i livet. Kan väl säga att det inte ser helt fel ut där du bor. Ha det gott. Ann i Vilhelmina

2008-03-17 @ 00:55:54
Postat av: MoralMamman Marianne

Fniss...fniss...hi..hi...ho...ha...
Skyltar är verkligen roliga....

Äpplet faller visst inte så långt från trädet, även om äpplet rullar ända till Bahamas...

Ja, som sagt jag gillar också skyltar! Vad vill de som satt upp skyltarna förmedla?

Skräck?
(-Hjälp, kan nå´n ha en pistol i bagaget?)

Makt?
(-Här är det vi som bestämmer vad du får ta med, bara så att du vet det!)

Trygghet?
(-Åh, vad bra...Nu vet jag att ingen checkar in pistoler utan att någon känner till det här....)

Här är klockan 07:03 och vi ska strax bege oss till skolan, om 30 min ungefär...Småbröderna ska på en teater i skolan och de ska gå dit (Folkets Hus) ...så därför börjar de lite tidigare än vanligt!

Wilgot hälsar att här har vi nog 99 STOPP-skyltar!

Kramar till er alla!
Lev & Må!

2008-03-17 @ 07:03:44
URL: http://moralmammans.blogg.se
Postat av: Carola

Hallå Ann,

Ville bara skicka en hälsning till dig och säga att det är kul att du följer bloggen... :)

Till Mor,
Nej äpplet faller nog nästan precis bredvid, trots att det föll på Bahamas. Kanske var det en kokosnöt???

Kram

2008-03-17 @ 21:22:25
Postat av: Gammelmormor

Sol i Motala och ett vitt snötäcke när jag åker till Grundfors som har en meter snö. Förhoppningsvis är snön borta när jag kommer tillbaka.
GLAD PÅSK OCH PÅSKPUSSAR till er alla. Enzo får sin första påskpuss från gammelmormor.

2008-03-18 @ 09:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0