Bahamanska hus

Vi gjorde en liten utflykt igår. Mario var ledig och vi åkte til norra delen av ön och kollade runt lite. Det var riktigt roligt och vi såg mycket av det "riktigt" genuina Bahamas. Det innebär att det mesta är lite nedgånget men ingen verkar hänga läpp för det. Enzo satt tyst som en mus i sin stol därbak och tyckte att den blå leksakselefanten var mer intressant än en utflykt...

Det som kan verka förvirrande är att även affärerna ser ut som hus... Inga stora skyltar eller annat som talar om att här är det en affär...

Här kommer ett vanligt hus. Smidigt med trä för fönstrena eftersom det skyddar mot flygande föremål om det skulle börja blåsa starkt. Där vi bor har alla husen "hurricane shutters" som man fäller fram om det kommer en orkan. Men dessa plankor är varianten som de flesta Bahamaner använder sig av...


image56

Och här kommer dagens skylt, som jag tycker är något underlig. Vill de prata om att sälja eller bara prata och sälja... men skylten säger ju prata ELLER sälja??? Fattar ingenting. Eller heter företaget "let´s talk".Ville gärna gå in... och prata...men jag vågade inte. Det verkade ganska skumt. Hade ni vågat?

image57

Kram

Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Hej!
Det kanske var en pantbank. Där man får sälja sina saker när man har ont om pengar och köpa tillbaka (inom en viss tid)när man får råd. Jag blir riktigt nyfiken om det är en sån affär.
Puss och kram

2008-05-03 @ 21:56:39
Postat av: Victoria

Hej på er i värmen. Vad härligt det ser ut!!! Vi önskar att vi kunde komma över och hälsa på lite. Det vore skönt. Du, kan du skriva ett hej till min hemma-mail. Jag har inte din mail på den, och jobbmailen har jag ingen tillgång till nu när jag är sjukskriven. Kram

2008-05-06 @ 10:05:03
Postat av: Moralmamman saknar er......

Hallå DÄR!!!
Jag blir också NYFIKEN.
Jag tror att sylten vill säga:
AVON
LÅT OSS SNACKA!
- vill du köpa eller sälja?

Önskar VERKLIGEN att jag hade den där "knappen" som du brukar fantisera om...
* Ett tryck och jag var hos er!
* Ett tryck igen och då är man hemma!!!

Just nu "rullar" allt på i 150-knyck....
TICK TACK TIDEN GÅR.....
Vart tar dagarna vägen????
Och ENZO växer....

Nu är jag på väg till "snarklådan"....måste få lite skönhetssömn innan en ny dag gryr.
Pratade med Bettan idag, hon kommer till mitt kalas....Det ska bli kul! Hon hälsade i alla fall till dig och din familj...
SAKNAR ER!!!

100 000 KRAMAR & PHP från mig

2008-05-06 @ 21:59:33
URL: http://moralmammans.blogg.se
Postat av: Kan jag stava???

Oj oj oj...Kan visst inte stava till SKYLTEN så här dags! Skulle ju också säga att det BAHAMANSKA HUSET ser ut som ett igenbommat hus i Norrland...Fast de husen är inte lika färgglada, utan mer grå grå grå..
'Det här håller inte!!!
KRAM IGEN!

2008-05-06 @ 22:02:34
Postat av: Carola

Hej hallå

Jo visst blev man nyfiken på den där skylten. Ni får helt enkelt komma hit så vi kan utforska detta!!!! Mor, hoppas att ditt party blir trevligt!!! Skulle vilja knäppa på knappen, jaa...

Kram till dig Victoria, jag skrev till dig hemma mail tele2, hoppas att det var den rätta adressen.

Kramar till er alla.

2008-05-07 @ 18:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0