Grön ödla

Äntligen har jag lyckats!!!

Jag har jagat denna ödla med min kamera ända sedan jag kom hit!! Men den springer mycket fortare än jag och hoppar in ibland buskar där den är så gott som omöjlig att se. Eller också springer jag runt, runt en palm och ödlan lyckas alltid att gömma sig på den andra sidan.  Hur som helst så är den ganska läcker tycker jag. Ser ganska gummiaktig ut och man kan nästan tro att den är fejkad. Jag skulle vifta en matta och gick ut, och DÄR var den!!! När man minst anar det. Det roliga med den är att den där röda "haklappen" liksom åker ut och in ifrån halsen, så jag hade tur som lyckades att fota i det ögonblicket då den åkte ut. Jag vet inte vad ödlan har den till, någon annan kanske vet??

image61

Det blir mera kräm-filosofi nästa gång... Har mera tankar om krämer som jag bara måste få ut.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Småbröderna W & L

Hej Kära Syster!
Först vill vi säga att vi saknar dig och din familj. Vi vill BUSA med Enzo!!!!
Skicka hit honom är du snäll.......

Om ödlan säger vi:
DEN ÄR ASFIN!

Kanske kan du skicka med den med Enzo? Ödlan kan roa Enzo med sin "blåsning" under resans gång...
Ha ha hi hi ho ho ha...

Mamma vill också hälsa detsamma som vi.

Tusen PHP från oss ALLA!

2008-05-15 @ 07:11:11
Postat av: Gammelmormor

Vilken fin ödla och vilken naturfotograf du är! Gläds åt bilderna på blommor och djur!
Vad häftigt att blåsan blir orange? Är det kanske för att skrämmas för den är ju verkligen i kontrast
med övriga kroppen.Hoppas någon naturvetare vet.
Kram

2008-05-15 @ 12:48:26
Postat av: Victoria

Tjena Tjena,
Jag tror dom fläktar sig med dom. Spänner ut den och blodet blir avkylt och så kyler blodet ner resten av kroppen....??? Hoppas att ni har det bra. Här idag: +4 grader och regn. Jätteroligt. Antar att ni har det bara lite varmare
Kram

2008-05-16 @ 08:30:06
Postat av: Carola till er

Va roligt att ni tycker om ödlan!! Jag tror att du Victoria har rätt, den kyler nog av sig med den där. En riktig naturvetare du.... :) Till mina småbröder får jag säga: Tyvärr så skickar jag inte
Enzo, inte än iallafall. Vet inte hur vi ska lösa erat bus-sug. Ni får helt enkelt komma HIT vettja! Och hjälpa mig med ödle-fotande och hämta kokosnötter och busa av er förståss...

Kram till er alla
Carola

2008-05-19 @ 20:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0