Myror

Här kommer en bild som får representatera DET NATURLIGA i livet. En trappa skapad av havet. Visst är den fin?

image63

OK det blev bara 1 bild sidan vill inte ladda upp fler...

Nu till något annat.

Jag tycker myror är fantastiska. Men ganska jobbiga på samma gång. Det som jag nu kommer att berätta kommer säkert mina småbröder tycka är VÄLDIGT ROLIGT. Så ni kan ju skratta åt detta....För ca en vecka sedan skulle jag plantera 3 nya palmer på en strandstig som inte ägs av någon. Jag gick ut när det var mörkt eftersom det är oftast då som jag har tid, Mario är hemma och lillen sover. Började gräva men just som jag hade grävt det första taget så tänkte jag ATTANS HÄR FINNS DET NOG MYROR. PISSMYROR. Jag såg inget eftersom det var mörkt men jag liksom bara kände deras närvaro. Och sekunden efter började de små krypen BITAS mycket obekvämt på fötterna och handen. Jag slängde spaden och spang iväg och försökte skaka av mig alla myrorna och det var inte det lättaste. De var överallt och satte sina tänder i mig. Helt otroligt men de hann att bita mig till och med på magen. Och dessa bett är inte roliga. De blir liksom värre efter ett par dagar och kliar förskräckligt.

Mario tyckte det var ganska roligt och sa att jag borde inte gå ut och gräva när det är mörkt eftersom de enda som gräver i mörker är skumma typer...


Kommentarer
Postat av: Moralmammans reflektion

Hallå där, långt bort på andra sidan jordklotet!!!
Instämmer med MARIO...inga "normalt" funtade människor gräver när det är mörkt!!!
Nää, vars..jag bara skojade....
Jag börjar om..

STACKARS DEJ!!!!
Hur kunde de "elaka" myrorna ge sig på en försvarslös människa...
Du kunde ju inte ens bita tillbaka!!!
Känns det bättre????

Det är verkligen otroligt att så små djur kan göra så´n "skada"...fick nästan "flasch-back"...
Den sommaren vi övernattade i en gäststuga i Tjåmotis (i Norrbotten, för dig som inte vet)...
Myggorna surrade överallt...man såg dem inte, men de hördes...Du var "galen" och slog hej vilt...på morgonen var väggen blodig, pga av alla sönderslagna myggor som du dödat...
Jag behöver inte fråga om du minns, för jag vet att dessa mygg-nätter har fastnat i minnet!!!

Myr-attacken verkar vara en liknande upplevelse, fast kortvarigare...

STACKARS DIG!!!!
PHP till min "lilla kicka"!!!
KRAMAR i mängder från oss alla
Ps. Ska visa småbröderna texten då de kommer hem, så får de kommentera...åh, på tal om bröder...den äldsta brodern kommer hem på en veckas permission med början den 24/5. Ds.

2008-05-23 @ 18:19:00
URL: http://moralmammans.blogg.se
Postat av: Gammelmormor

Hej!
Jag fick mig i alla fall ett gott skratt när jag tänkte på sitautionen när du började upptäcka att det fanns myror. Förlåt!
Stackars dej! Hoppas att kliandet har gått över.
Jag brukar ju säga till myrorna när de kommer upp på min trapp att här får ni inte vara, fast lyder gör de ju inte.
Håller med Maerio att du får gräva när det är ljust.
Tänk om man kunde se framåt några år och se om dina
växter har slagit rot.
Puss och kram.

2008-05-23 @ 23:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0