Städar-nostalgifenomenet

Varför kan jag aldrig röja i lådor utan att "fastna" med uppmärksamheten någon annanstans. När jag ska städa så hittar jag alltid något sååååååå intressant och roligt och kanske lite nostalgiskt så jag glömmer helt enkelt bort att städa. En timme senare inser jag att jag har gjort en större oreda än innan och river ihop allt och ner med det i lådan igen. Får städa en annan dag.

Varför gör jag så??? Idag så kom det där städar-nostalgifenomenet över mig igen. Jag hittade gamla dagbokspapper ifrån en Egyptenresa som jag gjorde med min goda vän Emma. Vi gjorde resan precis innan sista terminen på sjukgymnastutbildningen och det var en resa där vi fick skratta väldigt mycket. Vi bestämde oss för att skriva en "rolighetsdagbok". (Vilket i övrigt är en suverän idé för vanliga vardagslivet också) Varje gång det händer något riktigt roligt - skriv ner det i en rolighetsdagbok! Sedan har du en bok som du kan ta fram under regniga dagar då du vill skratta lite. Mycket bra idé anser jag.

Här kommer ett utdrag ur vår rolighetsdagbok



Vi beskrev ofta situationer som vi tyckte var komiska. Så idag fick jag sitta här och vara nostalgisk istället för att städa. Tack Emma för den roliga resan. :)

Sonen har varit magsjuk! Jag lät honom smaka på couscous och tyligen så gjorde magen uppror. Han spydde hela natten tills det inte fanns något kvar i magen. Mario och jag turades om att hålla honom upprätt eftersom Enzo hulkade när han lades ner. Stackars liten. Man känner sig så maktlös. Men idag är han bättre och han har både ätit och druckit så förhoppningsvis så är magen på bättringsvägen.

Här kommer mina svar ifrån moralmammans utmaning om att skriva 7 saker om sig själv...

1) Jag får alltid hicka när jag knaprar på hela morötter men aldrig när jag äter rivna morötter.

2) När jag var liten ville jag heta Annika!!! Jag läste häst-böcker om en tjej som hette Annika och en häst som hette Turk.

3) När jag är nervös måste jag gå in på toaletten och göra grimaser. Sedan kommer jag ut mycket lugnare. (Detta var mycket användbart före muntliga tentamen)

4) Jag gillar att simma ner till havsbotten och titta upp på ytan.

5) Jag gillar att träna Yoga för att det känns så bra i kroppen och själen.  Min favorit asana är warrior III eller standing T. Här kommer en bild på "standing T" i Egypten.



6) Barfotalandet Maldiverna kommer alltid att ha en varm plats i mitt hjärta. Bodde på en liten ö i två år och lärde mig massor om mig själv, om kulturkrockar, om relationer, om havet, värderingar m.m. Här kommer en bild därifrån.



7) Jag är livrädd för leken "anden i glaset" och gick hem när mina kompisar ville spela det när jag var liten.

Det var allt för idag. Jag kommer inte att skicka utmaningen vidare. Men det var en kul grej att skriva om iallafall.

kramar

Kommentarer
Postat av: Moralmamman tackar!

Hej Min "Lilla Stumpa"!



Jag kommer ihåg den där rädslan för ANDEN I GLASET!

Jag har också respekt för andar, i vuxen ålder.

Min livsteori baseras på att inget från jorden försvinner...Det går bara i olika faser....

Vart tar alla som jag känt vägen då de dör?

Jo, de blir andrar....som återföds långt senare...

Några andar blir "skyddsänglar" som finns omkring mig hela tiden....

Min mormor Ada och min svärmor Ester är två starka skyddsänglar jag har omkring mig...Sen finns det en till, den ängeln är yngre, den heter Carina och hon försvann alldeles för tidigtfrån jordelivet, hon dog i en bilolycka på 70-talet..Hon vakar över mig vid vissa tillfällen....



Nog om allt detta, nu ska jag skriva om ett dilemma inför min TAL-, läs- och skrivkurs.

KRAM

2008-11-23 @ 11:01:43
URL: http://moralmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0