Strand hopp

Vad gör man en helt vanlig tisdag på Bahamas??

Det stormar igen, vanliga stormar bara, inga livshotande vindstyrkor. Gick upp kl 6.30 för lillen tyckte att det var dax att vakna då. Det var svinkallt tyckte vi (14 grader) så Enzo fick sätta få sig en tjock tröja och strumpor för första gången sedan han kom hit. Lustigt tyckte nog han.

Jag cyklade iväg till en utomhusbar kl 7.15 för att ha Yoga. 6 tappra deltagare i mysbyxor och tjocka tröjor väntade på mig. Baren ligger vid stranden och det blåste ordentligt.

8.45. Cyklar till affären efter Yogapasset och handlar mjölk, ägg, juice och Swiffer (ett slags moppöverdrag).

9.00 Cyklar hem med maten och Yogagrejerna och två yogamattor. Käkar havregrynsgröt med Enzo och Mario. Enzo gillar också att man klipper sönder russin som han sedan sitter och pillar i sig vid bordet.

Min största tomatplanta blåser omkull och lerkrukan går sönder. Tar in gurkplantan som håller på att dö i stormen.

Skorna åkte på Enzo för jag tänkte att han kunde få gå ut lite och stå på egna ben nu när han faktiskt kan gå ganska skapligt. Men han ville inte gå med sina ben eftersom hellre ville sitta ner och äta upp skorna.

Så vi stannade inne och smakade på skorna istället. Läste några barnböcker och busade med Enzo. Enzo somnar.

Jag cyklar iväg på en cykeltur och tror i min enfald att jag ska ta mig ett dopp i havet. Ha ha ha. Jag tänkte att "hur kallt det än är så ska jag slänga mig i..." Pyttsan. Det var svinkallt, och då menar jag Vätternkallt!!! Mesade ur. Jag är en badkruka"

Ängnade mig istället åt att försöka ta kort på mig själv i ett hopp med hjälp av kamerans självutlösare. Så här gick det.








Det var ett gympapass som starkt kan rekommenderas. För det första så var det suveränt bra träning att försöka hoppa högt i sand. För det andra så höll jag på att skratta ihjäl mig eftersom jag undrade om någon såg mig och undrade vad sjutton jag höll på med. Jag kom på mig själv med att göra små skrikljud ifrån mig när jag hoppade precis som om jag tänkte att jag skulle komma högre då... IIIIIIiIIIIIIHHHHH    OOAAAAAIIIHHH  IAAAAHHHH

Hann med att plantera en nyuppkommen liten kokospalm på stranden som jag hittade vid vägkanten. Väx och frodas lilla palm. (De andra palmerna lever fortfarande förresten)

Cyklade hem med trötta ben. Först Yoga sedan strandhoppning och cykeltur i motvind. Nu blir det nog vila resten av dagen...

Inte direkt. Hjälpte en dam med en ond nacke och Enzo och jag hann med en vända till affären igen.



Mario försöker att hitta en skräckfilm till kvällen, vi får se om vi blir rädda. Det är ju Halloween snart.

Detta var min tisdag.

Kram

Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Hej!

Närjag ser dig hoppa i en ärmlös klänning och bara ben har jag svårt att tro att det är svinkallt.Jag tycker det ser varmt ut.

Har du glömt hur kallt det kan vara i Motala?

I dag är förresten även regnigt. Morfar tyckte däremot att mina händer var svinkalla när jag hälsade på honom i dag.



Puss och kram





























2008-10-30 @ 15:56:25
Postat av: Carola svarar

Nej mitt på dagen är det riktigt skönt, ca 20 grader, solen värmer ju. Och på stranden reflekteras solljuset så det blir ännu varmare på stranden. Därför går det bra att vara lättklädd på stranden.



På morgarna däremot, innan solen kommit upp har vi ca 14 grader i vår lägenhet, då ligger vi och huttrar under täckena...



kram

2008-10-31 @ 03:53:47
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0