Fiskarna i havet

Idag vill jag pigga upp er med lite bilder ifrån havet. Jag blir iallafall glad av lite undervattensprakt. Under ytan händer alltid något... om man tittar noga. Fiskar jagar mat, andra fiskar ligger på lur och väntar...



En stingrocka ligger och vilar? Eller har den hittat något att mumsa på? Ser ni ögat där uppe på huvudet? Visste ni att hajar och stingrockor har två snoppar? Detta ifall en går av i kärleksakten. Det brukar gå hett till, hajarna biter sig fast i varandra. Så när man ser stora bitmärken på en haj så vet man att den har varit ute på lite rajtan-tajtan...



Hajar är inga linslusar och stannar sällan för att låta sig plåtas. Inga bitmärken på den här.



Idag cyklade jag iväg till standen för att hämta några stenar att dekorera en kruka med. På vägen dit tänkte jag att jag skulle ha tagit med mig kameran, men så tänkte jag att den stranden har jag ju tagit massor av bilder på. Säkert inget nytt. Naturligtvis så ser jag en blomma som jag aldrig har sett förut. Bara att cykla hem igen.

Här ser ni "stigen" som leder ner till stranden.



Och här är den fina blomman som gjorde att jag var tvungen att hämta kameran. Vad är det för en blomma undrar jag??? Vet ni?



Medan jag sitter här och skriver kravlar Enzo omkring och biter på min häl! Han kan säga BOK! Och blir väldigt glad när han får välja en bok att läsa i bokhyllan. Han har också lärt sig att hålla ett glas med vatten själv och dricka ur det. Ja, lite spill blir det förståss.

Vi var och badade idag igen i poolen, och försökte lära lillen att hoppa i från kanten. Men gräset var minst lika intressant att dra i som att hoppa i poolen.

kramar ifrån oss


Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Vilka vackra bilder! Jag blir glad av att se på dem. Den vackra blomman måste väl vara nån orkideart? Den liknar också den vi kallar IRIS som man köper till buketter. Det finns också en enklare sort som finns i min trädgärd och blommar på sommaren.

Roligt att Enzo är intresserad av böcker! Bra som present.



Sol och vackert i dag.



Puss och kram

2008-10-12 @ 13:32:08
Postat av: Moralmamman

Havet är djuuuupt....



Tänkte på "Den lilla Sjöjungfrun" när jag såg dina bilder...

Där lurade en del "fula fiskar" men också GODHET!



Ska inte sitta här vid datorn mer..Ryggen säger NEJ!



Men "måste" ju bara berätta att jag var på DEN STORA HAMBURGERKEDJAN igår...

Där ingår en bok i barnmåltiden...

...så jag köpte det, och tänkte på Enzo...



Lite krånglig text kanske, för den är skriven av Elsa Beskow och hon dog ju för ca 60 år se´n...tror jag... FINA BILDER ÄR DET I ALLA FAL!!!



KRAMAR från mig

2008-10-12 @ 21:54:38
URL: http://moralmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0