Dessa myror...

Jag insåg att de ändrar klippen i den där discovery länken som var med i förra inlägget. Men för den som är intresserad av flera klipp ifrån "Man vs Wild" kan prova den här länken istället. Man får klicka på "Man vs Wild"

http://dsc.discovery.com/video/player.html?bctid=1606750308

De är faktiskt mycket underhållande. :)

Enzos mystiska bett har läkt helt och hållet. Istället sitter jag här med en svullen fot. Jag har blivit biten av myror igen. Attans myror. Jag stannade vid sidan av vägen för att ta några lökar ifrån en planta. Inget grävande, inget bökande i buschen... Jag bara stod där och blev anfallen!!! Mitt på ljusa dagen. Det kändes precis som myror men jag stannade inte för att titta, utan sprang iväg fortast möjligt.

AAAjjjj och kliiiii! Attans myror. Foten svullade upp och det kliar som bara den. Ska göra ett kallt bad till foten nu.

Vad skulle "Bear" mannen gjort tror ni? Han hade nog ätit upp myrorna på något sätt.... Helt säkert.


Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Godmorgon!

Sitter här vid datorn kl.06.54..ute är en grå-disig måndag och snart börjar vardagen..



Det hade varit trevligt med sällskap på min promenad..

Var har du din knapp????



W ramlade på crossen igår och slog i svanskotan..

Aj aj oj oj aj

Det ömman när han sitter i sängen med frukostmackan.

Jag gjorde en rolig smörgås som föreställer en gubbe..



Angående myrorna, eller vad det nu var...

"Bear-mannen" hade förstås snabbt tagit fram en liten hopfällbar burk och samlat upp dem, grillat dem över elden och hällt en ormblodssås över tillsammans med några starkt smakande blad som kryddan över "moset".



Nähä, det här håller inte..

MORGON-KRAMAR från mig

2008-09-22 @ 06:54:34
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: sören lindkvist

Godmorgon! Jag säger som syster här är en grådisig måndag morgon och snart kommer det en massa elever.

var inna och kollade på "Survivor man" han åt en del äckliga grejer. Hälsade på far i lördags och han undrade om Enzo har börjat prata, han kanske har ont i tungan efter sin delikata mat, he he.

nähe nu kom en lastare för att lyfta en skateboard ramp jag byggt i betong.

Kram från alla oss/Morbror

2008-09-22 @ 08:10:03
Postat av: moralmammans mor

Till skillnad från mina morgontidiga barn har jag inte varit vaken så länge. Dom har nog ärvt Runes morgontidiga uppstigande. Eller också ar det för att dom är "tvungna".

Hälsa Wilgot att jag vet hur det är att slå i svanskotan. Det gjorde jag en gång i Åby när jag åkte skidor nedför en brant backe, ramlade och slog i något hårt. Fråga Rune, han kommer säkert ihåg det.

Plockade och grejade i dag så det blir vila i dag. Har lärt mig av ogräsrensningen hemma.



Häe är också disigt i dag



Kramar från en flitig bloggläsare, som är mycket road av alla kommentarer från mina älskade barn, barnbarn och övriga.

Har varit inne på filmerna och det är roande.

2008-09-22 @ 11:55:00
Postat av: Tove Stenberg

Hej baronen!!



Vilket smeknamn egentligen, var kommer det ifrån? Kommer du ihåg det här då; BRAXÖRA(Uno) och KO

(Karl-Oskar), vad tänkte vi på,ha,ha!!! Lite störda var vi nog.. Har precis varit o lämnat min Emil på dagis, sen ska jag jobba ikväll. Kom å tänka på när du skrev om din lille o ödlan, hur snabbt det går för dom att stoppa saker i munnen o vi tror vi har koll.. Kommer ihåg när Emil var liten å stoppade en begagnad halstablett i munnen, jag höll på att spy, vem hade sultat på den...? Men ödlan är nog snäppet värre.



Skickar med min mailadress, den är till jobbet, kollar av iallafall några gånger i veckan. Vore som sagt kul att ha kontakt.



Ha de gott/ kram Tove.

2008-09-22 @ 11:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0