Ödla på menyn

Jag kom hem idag och möter lillen vid myggnäts-dörren. Vad har han i munnen??? Vad är det där, frågar jag lillen och tar det ifrån honom...

En död ödla med bara huvudet och ena frambenet kvar!!!! Kroppen hänger knappt ihop.

USCH USCH USCH....Jag känner hur det vänder sig i magen. De andra delarna av ödlan är nu med andra ord i lillens mage.

Jag får trösta mig med att han nog har fångat den levande och ätit på den eftersom Mario sa att Enzo precis hade skrattat och sett ut som han jagat något, men Mario trodde att det bara var bollen som lillen hade jagat. Det var det nog inte!!!! Jag städade noga igår så hade det varit en död ödla på golvet hade jag säkert sett den.

BLÄÄÄ!!! Jag mår illa men lillen mår hur bra som helst. Det var ganska komiskt för vi pratade om igår hur hjälplös småbarn är. Vi ändrade våra funderingar och tror att Enzo säkert skulle fånga sin egen mat och leva på ödlor, skalbaggar, kackerlackor och myror...  Läcker meny va?

Kommentarer
Postat av: Wilgot säger...

Bra JOBBAT LILLEN!

Fortsätt såå....



Smakade det bra?



Nu ska jag sova

zzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ



Kram från mig

2008-09-18 @ 20:18:03
Postat av: Moralmamman

Hallå DÄR!



Proteiner?

Fibrer?



Säkert nyttigt!



Hur kommer det sig att vi tycker det är äckligt med att äta ödlor?

Skulle det vara "mindre äckligt" om den varit kokt?



KRÄFTOR!

Är det äckligt?

Finns det nå´n skillnad i kokta KRÄFTOR kontra råa kräftor?



FÄRDIGSVAMLAT för idag!

Det här håller inte.....

Nu väntar ryggövningar & snarklåda!



KRAMAR från mig till er alla!

PHP till lillen!



2008-09-18 @ 20:23:27
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: moralmammans mor

Enzo tänker tydligen inte bli vegetarian?

Carola du får nog odla mer grönsaker!



Puss och kram från en skrattande gammelmormor.

2008-09-18 @ 23:44:57
Postat av: Carola till familjen L

Jaa ödlan smakade nog bra. Han sitter vid dörren och ser längtande ut mot de andra ödlorna som pringer förbi. Han är helt fascinerad och sitter där med öppen mun. Läckerbitar tänker han nog.



Själv tycker jag nog att det skulle varit mindre äckligt om den varit tillagad på något sätt. Slemmigheten hade nog försvunnit då. Kräftor ja. Räkor... hmmm. Jag tror att det är konsistensen som man upplever som äckligt när det är rått. Iallafall jag.



Puss och kram på er

2008-09-19 @ 02:35:20
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0