Tur med vädret?

Vi har haft besök ifrån min amerikanska värdfamilj i fyra dagar och de är fullkomligt förälskade i vår lilla by!! De hyrde en lägenhet vid stranden och skulle gärna ha stannat längre.

Följ denna länk om du vill se hur de bodde.

http://www.bahamabeachclub.com/

Men solen skiner inte alltid på Bahamas, som ni vet, och vi befinner oss just nu mitt emellan två stora stormar: orkanen Gustav och orkanen Hanna.


Trots stormarna, så lyckades vi att dyka i två dagar och zick-zacka mellan regnovädren. Vi hade soligt väder ute på havet och hann hem innan skyn öppnade sig i ösregn.



Vi gjorde fyra väldigt trevliga dyk och såg stingrocka, lobstrar, en haj, en stor grön muräna, massor av små räkor, blåsfiskar m.m. Min värdsyster och jag gillar att titta på småsaker och stack huvudet in under små överhäng och studerade anemoner, koraller, musslor och en massa ryggladslösa djur. Helt fantaskiskt vad mycket havet döljer. Vi stannade till i ett stort grottöverhäng som hade ett fint golv av vit sand. Vi satte oss där inne och tittade ut på havet. Världens bästa levande biograf.

Min värdsyster har en son som är en månad äldre än Enzo så de fick leka varje dag och utbyta leksaker med varandra. Det var mycket roligt att studera de små när de umgås på sitt speciella vis.

Nu har de gett sig av hemåt och det var nog i grevens tid eftersom orkanen Hanna har sitt sikte rakt på oss. Här kommer en bild ifrån väderkanalen och vi befinner oss mitt på strecket som säger THU AM (torsdag morgon)




Vi ska åka och handla imorgon och förbereda oss på det värsta. Vi hoppas att stormen kanske ger sig av ut till havs men det verkar inte troligt enligt väderkanalen. Jag ska ta in alla mina plantor men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med gurkplantan. Den är för stor att ta in och en av gurkorna är nu nästan helt färdig. Vi äter nog upp den snart. Det ska bli intressant att smaka på den.



Välkommen till bords Herr Gurka.


Kommentarer
Postat av: moralmammans mor

Gurkan ser ju ut att vara klar nu.

Hoppas ni klarar er bra från orkanen. Får hålla tummarna att det går bra.

Puss och kram

2008-09-02 @ 12:50:35
Postat av: Moralmamman längtar...

Ja, jag har tänkt mycket på er...

Fick ingen kontakt i söndags!

Jag undrade om det var stormens "fel"?



Känner mig TOM & TRÖTT just nu...har varit i Gävle på utb. hela dagen...Pappa mår inte bra..



VI MÅSTE HÖRAS AV!



KRAM från mej

2008-09-02 @ 22:12:08
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: moralmammans mor

Önskar att jag hade ett rum på Bahamas Beachclub just nu med sol bad varmt och skönt.

Håller på att förbereda mej på att åka till Motala eftersom jag känner att jag inte kan koppla av just nu när Rune verkar sämre¨än vanligt. Lämnar huset med värme på. Flyger upp sen och gör i ordning här för just nu känner jag mej som en osalig ande.

Pratade med Sören i kväll. Sitautionen är ungefär som när jag lämnade mitt jobb när mamma var dålig och vi sträckkörde hela dagen för att hinna fram innan min mor lämnade jordelivet, och vi hann fram.

Vet inte hur det blir nu.



Pussar och kramar



2008-09-02 @ 22:28:47
Postat av: Carola svarar

Skrev ett mail till dig mor och ett brev till morfar.



Hoppas att morfar får ha er alla nära och känna er närhet.

2008-09-03 @ 04:58:57
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

oh va skoj att du hade en blogg.. =)

skrev det här til dig innan du hann få in ditt namn.



fan va jag blev nyfiken på ditt liv.

Bra kämpat och fortsätt kämpa.. hoppas stormen drar förbi snabbt och obemärkt så mycket det går.



Ha de bra du med=)

2008-09-04 @ 21:31:56
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: sören lindkvist

Hejsan, hoppas ni har rott ut stormen :) Ska åka och hälsa på far nu, och sedan se hur mor har haft det i norrland. Pratade med mor igår och hon sa att Rune var mycket bättre nu. Häromdagen när jag åkte över bron i borenshult med motorcykeln, stod det en snubbe och tog kort på mig precis framför mig. När jag hade passerat honom såg jag att det var din pappa, han såg nog inte att det var jag, ha ha.

Håll i Enzo och Mario så ni inte blåser bort.

kramar från morbror

2008-09-05 @ 14:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0