Under molnen

Här kommer en Bahamansk moln-bild.



Moln och hav...



Vi har sakta men säkert introducerat lillen till havet. Först var det bara fotplask och sedan benplask och sedan helkroppsplask. Vi vill att han ska känna sig trygg och van med vatten eftersom vi bor så nära. I ett par dagar har Enzo också dykt under vattnet i ett par sekunder och det blev ingen gråt eller rädda miner. Det var bra tycker jag eftersom jag inte vill tvinga på honom någonting bara för att hans föräldrar gillar vatten. Men det blir även ett skön avsvalkning under dagen för oss, eftersom det fortfarande är mycket varmt här.

Jag har planterat en ny gurkplanta eftersom den gamla dog i stormen. Plantan har nu precis tittat upp ur jorden. Gurkan som jag plockade innan stormen är fortfarande fräsch!!!! Det måste varit en supergurka det där. Uppväxt på Bahamas-sol och en massa kärlek!

Här kommer en bild på ett hus som gömmer sig bakom grönska. Som ni ser så sitter stormluckorna fortfarande uppe.



Kram

Kommentarer
Postat av: Moralmamman

VATTEN! VATTEN! VATTEN!

MERA VATTEN!



Det här är Marios & mitt interna "skämt"...

Du ville bara ha vatten vid förlossningen.

Den "stackars" barnmorskan försökte med:

-Lite juice kanske?

VATTEN!

- Här kommer lite nygjord nyponsoppa!

VATTEN!



Sååå, jag blir inte förvånad över att lillen gillar att vara i vatten!

PLASKA PÅ NI BARA!!

TÄNK INTE PÅ OSS SOM BÖRJAR KÄNNA AV KYLAN...

Höstglada färger i träden...



PHP till lillen från en längtande mormor.



LEV & MÅ!

2008-09-17 @ 20:37:54
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: moralmammans mor

Jag är förvånad att växterna som man ser vid huset ha klarat sig så bra i blåsten.



Bäst av allt är ju att ni har klarat er så bra.

Hoppas det inte kommer fler hemska stormar.



Tur för Enzo att vattnet är varmt nu när han ska börja vänja sig med att dyka och simma.



Här i Avan är slut med varmt vatten. Snart blir det snö och is. Det är "svinkallt". Var nu det ordet kommer ifrån??



PUSS OCH KRAM



2008-09-18 @ 10:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0