Vardag

Enzo och jag har varit på en morgon promenad och det var väldigt varmt redan kl 8. Vi gick till den lilla stranden i närheten och vi tittade på några tuppar i en trädgård. Här kommer några bilder ifrån promenaden.










Någon har varit rolig och satt upp den här skylten. För det är väl ett skämt!!??



Vi gick också förbi det där huset med den läskiga källaren som jag har berättat om i tidigare inlägg. Det var innan vi hade hittat vår nuvarande bostad. Det läsktiga källarhuset ser ut så här:

 
Det var väldigt billig hyra där, men den dåvarnade hyresgästen visade glatt alla rummen utom källaren. Där är källaren sa hon och pekade och vi fick gå ner själva. Utsikten var fin men den kan vi lika gärna titta på när vi går på promenader...



Kramar ifrån oss.

Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Vilken fin morgonpromenad!



Slog upp i en bok där emergency betyder = nöd-,läge, reserv, vad man nu kan få ut av det? Nödutgång? Reservväg ifall det börjar snöa? Ha,Ha!



Håller med om att källarhuset skulle jag nog inte välja bo i, men huset på sista bilden verkar mysigt. Tänk att sitta där på altanen och se ut över havet och dricka sitt morgonkaffe!!



Soligt i dag men ska nog ändå vara mest inne för olympiatravet går i dag och det måste ju ses och spelas på.Det är min underhållning i dag.



PUSS OCH KRAM

2009-04-18 @ 12:07:07
Postat av: Link

Kan man kalla practicaljoke. Kanske ska stjäla en "älgskylt" och ta med. Det kallar jag humor.



2009-04-18 @ 13:55:54
Postat av: Moralmamman

Ja, praktical joke skulle väl också kunna vara en VARNING FÖR REN-skylt!!! Kanske tillsammans med en VARNING FÖR KÄNGURU!! Det vore nå´t....



SAKNAR ER MASSOR!



VARMa SOLskens KRAMar från oss// Mor

2009-04-18 @ 18:38:23
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Jag var tvungen att kolla upp den där snö-skylten. (Vad vore livet i all sin glans om inte google fanns???) Jag hittade en hemsida ifrån en stad i Nebraska, USA och där står det så här:



"Snow Emergency Routes are the first plowed over the whole city generally in a grid pattern. The Snow Emergency Route system was planned so very few residents have to go more than a few blocks to get to a plowed main street. It works the other way also, allowing police and fire vehicles to get within a few blocks of any home by way of plowed streets. These are truly "emergency" routes to keep essential services functioning after major snowfalls that would otherwise paralyze the city."



För er som inte är så haja på engelska så betyder det kortfattat att vissa vägar är prioriterade att plöjas efter häftiga snöfall så att alla ska kunna nå en plogad väg inom rimligt avstånd. Men samt att brandkår, polis osv ska kunna nå alla...



Så nu vet ni det!! Hädanefter får vi kalla vår promenadväg för snörutten, ha ha ha... Visst är skyltar roliga. Ännu roligare om de tas ur sitt sammanhang och hamnar någon annanstans. Hur skulle folk reagera om man satte upp en skylt i stan som löd:



Bevare of falling coconuts!



En kokosnöt i huvudet är vanligaste dödsorsaken på Seychellerna. Här måste vi också akta oss ute i vår trädgård för kokosnötterna är inte nedtagna. Jag måste fråga om vår trädgårdsmästare kan klättra så högt... När Enzo och jag är ute och leker så säger jag till honom:



Akta dig för kokosnötterna... Och han tittar upp och går åt ett annat håll.



Kram på er.

2009-04-19 @ 01:40:07
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Carola

Ett förtydligande...



När jag skrev om att sätta upp en skylt i stan, så menade jag förstås en stad i Sverige och inte här på Bahamas... Men det förstod ni nog!

2009-04-19 @ 01:46:58
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0