Vill ni se stjärnor?

Kolla in de här rockstjärnorna!!!





Inte trodde jag att jag skulle få se denna syn hemma i ett vardagsrum. På bilden syns vår vän C, Mario och brodern till Cs fru.

Vad gör de? Jo de spelar Wii ROCKSTAR, altså ett slags TV spel där man är med i ett band. Instrumenten är speciella TV-spels instrument som känner av hur man spelar. Spelar man bra så får man applåder och man kan "låsa upp" nya rocklåtar. Man hittar altså inte på sina egna låtar, utan man spelar kända låtar och TV-skärmen talar om hur varje spelare ska spela. Det är någon slags förenkling av noter samtidigt som man ser "stjärnorna" på skärmen. Den som sjunger får texten överst i rutan.

Är man dålig blir antingen hela bandet utbuat, eller också blir en medspelare utesluten om resten av bandet spelar bra.

Först tänkte jag att det var en typisk killgrej. Men sedan satt jag där själv och spelade trummor och även sjöng!!!! Ha ha ha. Jag måste säga att det var ett roligt TV-spel där man övar sin koordinationsförmåga.

Nu har vi varit och spelat ROCKSTAR flera kvällar i rad. Vi har fått skratta mycket åt våra egna dolda
"talanger". Om ni undrar vart Enzo håller hus medan vi rockar, så ligger han och sover i en resesäng i ett av deras sovrum.

Det finns något som heter Wii FIT också. Där finns flera sporter och spel att spela. Detta blir något för min kära största lillebror att prova på. (tävlingsmänniska som han är :) ) Jag slog Mario i backhoppning så det var höjdpunkten på hela kvällen. Mario satt med armarna i kors och muttrade efter det. he he he... Backhoppning samt en massa balansspel har en tillhörande platta som man står på. Plattan känner av vad man gör så att man spelar med hela kroppen. Jag måste säga att det ett BRA TV-spel. Man får bra balansträning och får öva sin kroppskännedom på ett roligt sätt.

GAME ON.

Kommentarer
Postat av: Största brodern?

Hm. hahaah well rockband har jag varit sugen på länge men aldrig spelat. Guitar hero har jag testat med kasst resultat. Singstar likaså. Jag har enligt Fia bara en ton på min repetoar, hejarklackstonen......

Wii fit kommer tala om för mej att jag är en 20-årig elitmänniska. hahaa. Allt under 30 år och medel är ett plus. Ska inte tjuvträna jag lovar. Neptunus kommer vara med. kanske även Njord. Det kan vi behöva.

2009-04-12 @ 01:09:34
Postat av: Gammelmormor

Vilka oanade musiktalanger det finns inom familjen!

Har ni varit blyga förut? Musik blir man ju glad av så pröva på bara. Jag älskar att lyssna på musik. Har aldrig prövat att spela något instrument.



Kramar till er alla

2009-04-12 @ 13:54:19
Postat av: Carola

Även jag har en ton i min vackra sångröst. Men jag anser att det är den bästa tonen. Iallafall om jag "sjunger" Beastie boys. ha ha ha Jag ska inte tala om hur gammal Wii fit sa att jag var, för det var en skandal. Jag får nog göra det där testet igen, annars får jag skylla på att jag är gravid. Det måste kunna finnas något slags avdrag för det!!!



Gammelmormor undrar om blyghet?? Nää, måste jag säga, inte inom de rätta kretsarna. Där finns det inga hämningar.

2009-04-12 @ 16:09:05
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Moralmamman

Dua Dua dua...Ba ba ba..



"Hör du hur vackert jag sjunger?"



Som du redan känner till har jag fantastiska sångtalanger!!!



Vissa finns nog inspelade på VHS-band!



Även dina och syskonens insatser finns förevigade..



dua dua dua...



Det vore nog ett spel för mig att FASTNA i!!



KRAM från en sjungande MORALSTJÄRNA!

2009-04-12 @ 21:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0