Mer rättvisa i världen!!!

Om man gillar mörk choklad och tycker rättvisa är bra så smaka den här chokladen.



Det är dessutom INGA konstigheter i innehållsförteckningen. Inte ens emulgeringsmedel eller lecitin... Hur BRA är det? Chokladen finns på Ica.

Jag måste också tipsa om att CHOKLADPROVNING är ett perfekt tema på en tjejkväll. Jag gjorde det tillsammans med ett par tjejkompisar för några år sedan och det var väldigt.... gott.... o roligt. Vi hade köpt en massa olika mörka choklader, bland annat märken som vi brukade köpa men även några nya. Det visade sig att den chokladen som man normalt köpte inte alls var godast. Vi satt där och skrev ner några ytterst seriösa kommentarer och satte betyg till varje choklad. Man kan ju låtsas att man är nån slags välbetald chokladsmaknings-expert. Så här kunde det stå i våra kommentarer:

"...Choklad nr 1 har en len kakaokänsla utan eftersmak och den varma känslan av ljuvligt välmående efterföljer konsumtionen..."

Den chokladen som då "vann" vår chokladprovning hette HACHEZ. Även den finns på Ica och har rött papper. Smaka den får du se.

Men då var inte min nya rättvisemärkta favorit med så det är nog dax för en ny provning snart...

Det finns en mycket intressant chokladfabrik på Grenada. Fabriken drivs med solceller och ingredienser till chokladen produceras av lokala producenter. Om man åker till Grenada kan man besöka fabriken.


...o köpa choklad förståss



Bilderna är tagna ifrån chokladfabrikens hemsida http://www.grenadachocolate.com/ och där kan man även ladda ner en gratis calypsolåt om choklad som heter "Human Beans" http://grenadachocolate.com/human%20beans.mp3

"I am the cocobean
....
giving chocolate to human beans
the purest natural ting..."

En typisk calypso-låt perfekt till choklad-provningen... :)

På tal om rättvisa... så är jag så glad att min son behandlar orättvist behandlade djur RÄTTVIST!!! Han har en mjukis-haj med farliga tänder och som spelar upp skräckinjagande musik samtidigt som hajens käkar tuggar.... Denna haj smeker han ömt och pussar den på tänderna.



Som ni vet så gillar jag hajar och jag hoppas att min son kommer att få samma beundran men respekt för dessa djur som jag..



Rättvisa åt människor och djur!!

O massor med choklad till folket!!

Kommentarer
Postat av: Moralmamman

KAN "BARA" INSTÄMMA angående den första choklarekomendationen. Jag kände mig som "värsta" välgöraren som hade valt att köpa en så´n chokladprodukt som tillverkats av fabrik/människor som bryr sig om att människor blir rättvist behandlade! Odlare & tillverkare blir inte utnyttjade...

KRAM på er från en som värnar om både liv & natur

2009-08-11 @ 18:34:41
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Blondinmamman

Vilken bra ide´!

Tjejkväll med chokladprovning:)))

Det måste jag lägga fram som förslag!

Vad kul gulligt att lillen är så snäll med mjukishajen!:)

Vår William försöker bara döda alla små djur han ser!

Myggskrank, myggor och spindlar vill säga, inga större djur som tur är!:)

Men det känns ju ändå lite sådär...

Kommer han att bli psykopat eller?

Hoppas det går över snart:)

2009-08-13 @ 22:32:15
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Ja, chokladprovning är mums!!! :) O lillkillen vill pussa det mesta ha ha.. till och med en saftflaska i glas när jag sa den får du va försiktig med... Småkryp däremot vill han inte pussa men bara ta upp dem och hålla i dem :/ Men han är ingen ängel heller, på Bahamas så fångade han en ödla och hann äta upp halva kroppen innan jag såg vad han gjorde!!! Han hade bitmärken ifrån ödlan på tungan!!!!!!!!!

2009-08-14 @ 14:00:21
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Blondinmamman

Men hjälp!!

Huvva!

Ja då ligger William lite i lä än så länge:)

Vilken hårding:)

2009-08-15 @ 17:49:37
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Blondinmamman

Har förresten köpt hem chokladen nu idag:)

Supergod!

2009-08-15 @ 17:51:01
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Ha ha ja man får kalla honom överlevare och se det som ett gott tecken...

Ja chokladen, den är mums!!!!

2009-08-16 @ 21:42:41
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0