Pussar i all oändlighet

MMmmmmm..... säger sonen, och putar med munnen. Det betyder då att han vill pussa på någon eller något.

Ett tåg åker förbi.
-Mmmmmmm....
-Nej man kan inte pussa på ett tåg, förklarar jag.

Vi tvättar och jag skriker till eftersom det kravlar ut en jättespindel med tjocka ben ifrån tvätten!
-Mmmmmmm...
-Ahhhhh säger jag och hämtar mig ifrån mötet med varelsen.
-MMMMMMmmmmmmm... säger sonen och lutar sig otåligt framåt.
-Nej spindlar pussar man inte på, förklarar jag

Det regnar och sonen står i fönstret och tittar ut.
-Negn (regn) säger han och pekar.
-Jaa det regnar ute, säger jag.
-Mmmmmmm...
-Det är lite svårt att pussa på regnet, säger jag, men nästan lite poetiskt...

På garage-infarten ligger den här läckerbiten:



En överkörd snigel med diverse innandömen och kroppsvätskor!!!
Som tur är så hinner jag hejda Don Juan innan hans läppar nuddar snigel-smeten.

Kommentarer
Postat av: moralmammans mor

Hoppsan!



Har vi fått mördarsniglar på tomten? Ser nästan ut som en sådan. Usch då! Sådana ska nog inte Enzo pussa.

Enzo får spara några pussar till gammelmormor.



Tur att det inte finns några grönsaker odlade för då skulle inte mycket vara kvar!



Puss och kram

2009-08-28 @ 22:48:09
Postat av: Blondinmamman

Men den va´ väl "pussvänlig"?:)

Uuuuusch!!

2009-09-03 @ 14:42:07
URL: http://blondinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0