Att se arg ut.

Ibland vill jag se väldigt arg ut och MYCKET allvarlig!! Det händer till exempel när Enzo gör något farligt som att klättra upp på köksbänken och börja dansa...

MEN, då lägger han huvudet på sned och ger mig känslosamma pussar på kinden. HUR ARG KAN MAN SE UT DÅ??? Jag måste försöka komma på ett knep som gör att han förstår att jag menar allvar. När han är allt för olydig får han gå in och lägga sig i sängen. Men ibland så tycker han det är roligt (???!!!) och sitter därinne och skrattar för sig själv.  Hi hi hi hi guu blu ditt ditt ditt bbbllllaaa... (vad nu det betyder...) Det händer inte alltid förståss, men ibland så.

Idag åmade sig Enzo in i ett hörn där det finns farliga sladdar.
-ENZO, kom ut därifrån (den arga tonen)
Han tittade på mig och gav mig det soligaste leendet han bara kunde och låtsades leka TITTUT!
-TITT, säger han (tittut betyder det)
Men jag vet ju vad det är han vill göra, han vill dra och bita i sladdarna!! Han ser så full-i-sjutton ut, fast det är döljt bakom den bästa fasaden.

Idag fick vi oss alla ett gott skratt. Mario skulle gå till jobbet och jag tyckte att han hade något på kinden.
-Look at me, sa jag.
Han tittade på mej och sa:
-Do I look old?? sa Mario då helt apropå.
-No, sa jag
-YES!!! Skriker då Enzo som står och tittar på oss.

Ha ha ha ha ha. Bra timat Enzo.

Här har ni "Herren på täppan", uppe på täppan...


Kommentarer
Postat av: Moralmamman & Morfar

Hej på er!

Morfars tips (efter att jag här läst din text) är det gamla "knepet" dask på stjärten ! Han hälsar att det hjälper. Jag tror mer på den arga rösten i kombination med AJ AJ. Vet inte om jag tror på sängmetoden. . . Kram från oss

2009-01-18 @ 15:28:33
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Gammelmormor

Enzo ser så glad ut jämt att jag har svårt att komma på något som skulle hjälpa.

Försök att skaka på huvudet och verkligen se allvarlig ut och säga NO NO NO NOOO. Pröva! Eller NÄÄ NÄÄ NÄÄ som i Norrland.



Pussar och kramar

2009-01-18 @ 19:51:12
Postat av: Carola

Tack för era råd. Jag kan se era miner när ni lever er in i råden. Just nu sitter han här och käkar banankex som jag har bakat.. Han har faktiskt börjat lyda mer när det gäller klättring på bänken även om han gör mycket ogillande miner när man säger åt honom.



Kramar ifrån oss

2009-01-18 @ 22:26:40
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0