Flytt igen

Vi flyttar 1a februari. Jag har blandade känslor angående flytten men i stort blir det mycket bättre för oss.

Det positiva blir att:

-Enzo får en inhängnad gård att leka i med en liten lekpark.
-Mario slipper att köra den långa farliga vägen i mörkret varje kväll.
-Det finns ett korallrev på gångavstånd ifrån vårt hem.
-Större utbud av matvaror och ekologiska matvaror i samhället som är större än det vi bor i nu.
-Vi bor nära en färja som går till andra små öar runt omkring om man vill åka ut på picknick en dag...
-Vi slipper alla problem i vår lägenhet som vår hyresvärd inte vill fixa: mögel i mattan, läckande tak, läckor i barummet osv...

Det negativa blir att:

-Vi kommer att sakna den fina stranden där vi bor nu. (Men vi kan ju alltid ta bilen och åka hit, det är ca 40 minuters bilväg.)



-Vi kommer inte att ha utsikt över alla båtarna i hamnen, (men å andra sidan så slipper vi också dieselavgaserna som kommer in i vårt kök när båtarna åker förbi.

-Vi kommer att sakna endel vänner här, speciellt våra svenska vänner.

-Jag kommer förmodligen inte ha Yoga i strandbaren.

Fördelarna väger över ganska stort tycker vi. Här kommer några bilder ifrån vårt nya hem.

Lägenheten ligger på bottenplan och just nu är det bara vi som kommer att bo i huset.











Stället är fräscht så det ska bli trevligt att bo där. Enzo gillade lägenheten och sprang från rum till rum och skrattade. Vi har även en bakgård där jag kan ha alla mina växter.

Kram


Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Hej Där!

Det ser verkligen fräscht ut...

Ingen "skum" källare att finna spöken i???



Att Enzo gillar boendet är VIKTIGT!!!!



KRAM från mig som just har målat en murstock

2009-01-09 @ 21:40:28
URL: http://moralmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0