Våga Yoga

I lördags var det "YOGA DAY USA" vilket innebär att instruktörer runt om i USA ger gratis eller mycket billiga yoga klasser för att locka folk att prova på Yoga. Det kom en yoga instruktör hit och ville ha fyra Yoga klasser på lördagen. Hon ville att jag skulle leda en av klasserna. (En annan instruktör skulle hålla i en annan klass)

-OK sa jag men jag måste hitta en barnvakt till Enzo, jag hör av mig...

Utan att jag hade hört av mig så kom hon till min Yoga morgonen efter och gav alla ett program - där JAG skulle hålla i Power Yoga!!!!  Dålig stil tycker jag. Hon bara tog för givet. Dessutom hade hon satt mig på det jobbigaste programmet eftersom de andra var nybörjar- och introduktionsklasser. Det passade dem säkert jättebra...

Hur som helst så ställde min snälla svenska vän upp som barnvakt. Det passade ju bra eftersom Enzo gillar henne.

Jag susade iväg till Yogan och här ser ni mina "kom-ihåg-kråkfötter"

Observera att de endast är mina kom-ihåg gubbar så det står väldigt mycket mellan raderna... (Det är även ett olämpligt program för en äldre mormor som snart ska operera höften, eller en äldre farmor som har ont i ryggen... Ja ni förstår vinken. :) )

Med andra ord: "Don't try this at home"



Jag träffade Yoga instruktören där och hon sa inget till mig, typ "Va kul att du kunde komma" "tack för att du kom" eller något sådant...

Vilken typ!!! 

Power Yogan gick iallafall bra och Enzo grät inte ett endaste dugg när jag var borta. De hade lekt och haft det roligt hemma hos oss. Det kändes jättebra.

Namaste


Kommentarer
Postat av: Moralmamman lunchar

Hejsan!

Var bara "tvungen" att gå in på din sida och kolla samtidigt som jag lunchar. Oj, dina kråkfötter-övningar vill en moralmamma inte heller göra...

Det kan ju bero på ryggen! I know what you mean...I´ve got it!!



Annars har vi gjort lättare YOGA-övningar på sjukgymnastiken på Lasarettet, och det är verkligen BRA!!!

PÅ MÅNGA SÄTT, en bra avstressning bl.a.



Synd att inte jag kan rycka in som barnvakt...Hörde ju annars nå´n mormor som "suttit" barnvakt åt sitt barnbarn via SKYPE....Fast detta barn var mindre än Enzo och mamman var ute i trädgården...



Hur skulle Enzo reagera???

Mormor, platt på skärmen???

AJ AJ eller nå nå ....När han vill bita i en sladd???



PUSSS & KRAM från mig som TYCKER ATT DU VAR VÄLDIGT DUKTIG som höll i detta Yogapass...

2009-01-27 @ 13:07:10
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Gammelmormor

Är glad att du är så eftertraktad. Dina elever var säkert jättenöjda. "Skit" i dåliga människor som inte kan visa nån uppskattning.

Önskar att jag kunde göra rörelserna, men man måste inse sin begränsning.

Kommer från fotvården. Det var jätteskönt.

Det finns ju även en äldre mormor som skulle kunna vara barnvakt.



Puss och kram

2009-01-27 @ 14:47:03
Postat av: Anonym

Hej Carola!



Du är ju bara toppen som kan ställa om och ställa upp, nästan utan förvarning. Sura otacksamma människa som tog förgivet att Du skulle fixa allt. Jag har en fördom om att personer som yogar är mer som Du, vänliga, roliga och ansvarstagande. Har kanske inte träffat tillräckligt många. Programmet ser avancerat ut men jag inspireras till mitt corepass, tycker en del övningar påminner om det. Ha det nu så gott, hälsa Mario o Enzo.



Kramar från Maria och Roine

2009-01-28 @ 19:56:48
Postat av: Carola

Hallå Maria & Roine



Vet du att det komiska var att jag tänkte på dig Maria när jag la in yoga gubbarna på bloggen. :) Kanske var det associationer till vårt fantastiska lätt-gympa program!! Jag saknar dej iallafall!!!!!



Yoga-kvinnan ja.... Även jag har din fördom om att alla Yogis är harmoniska människor... Men hon var allt annat än det. Min svenska vän frågade henne om hon fick komma och titta på ett nybörjar pass. Men då spände Yoga kvinnan ögonen i henne och sa. -NEJ det får du INTE!!!



???



Vad för slags "prova på dag" är det? Syftet var ju att locka folk dit, inte att skrämma bort dem.



Jag skulle vilja vara med på ditt corepass. Idag har jag träningsvärk i de sneda bukmusklerna. Det måste vara den där "knä mot motsatt sidas armbåge" i den höga plank positionen. Aj aj aj den tog ordentligt. Eller... bra bra bra ska man nog säga istället.



Kram på er



2009-01-29 @ 01:25:12
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig Torsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-29 @ 01:30:58
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0