Vi fryser!

Idag försökte vi att få på värmen i vår lägenhet men då började det lukta bränt. Vår svenska vän sa att det var 10 grader på hennes termometer i går morse!!! Vilken tur att jul-paketet med ett par mössor kom fram!





Vi gick bla till affären och tjejen bakom kassan tyckte att den där mössan såg mycket skön ut. Sedan gick vi en sväng runt kvarteret men vi fick gå hem igen för snålblåstens skull. Enzo frös om händerna. Vi har dubbla mysbyxor och dubbla tröjor.

Vi skulle vilja göra upp en brasa och värma upp oss. Mario och Enzo försöker att krama sig varma, det går också bra.

kram


Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Tänk att det kan bli kallt även hos er.

Vad fin Enzo är i sin nya mössa. Tur att den kom fram.

Låter inte bra med värmeelementen! Ni har väl brandvarnare?

VÄRMEKRAMAR från mormor som sitter i ett oljeuppvärmt hus.

2009-01-23 @ 14:10:19
Postat av: sören lindkvist

Vilken tur att mössan kom fram så Enzo inte fryser om öronen. Det kanske inte finns så många affärer som säljer varma kläder hos er? Ska till far och se hur det är med honom nu. Sedan ska jag hem och gipsa det sista i garaget, där inne är det kallare än ute:) Skickar med ett klipp om vad männen gör när kvinnan handlar. Säger som mamma värmekramar från oss alla.

allamaensamlasiklaedaffaerer.htm" rel="nofollow">http://www.kossan.se/roliga-filmer/vartallamaensamlasiklaedaffaerer.htm

2009-01-23 @ 14:28:26
Postat av: sören lindkvist

Länken funkade visst inte gör ett nytt försök:)



allamaensamlasiklaedaffaerer.htm" rel="nofollow">http://www.kossan.se/roliga-filmer/vartallamaensamlasiklaedaffaerer.htm

2009-01-23 @ 14:31:03
Postat av: Link och F

Fia sa idag att hon skulle till västindien. Va? Sa jag.

-Ja ligger inte Bahamas i västindien? Kaaariibiiieeen sa jag då. Hahahaha. Enligt mina rapporter på telefonen har ni runt 17° på nätterna. Stämmer inte det? Kallt och kallt. Har inte ni godkänd tandtatus? Vaddådå då undrar ni? Det är bara att bita ihop.

Hälsningar från ett regningt Motala +2° (kallt?)

Säger som Tony Rickardsson, Jag ää int bitter! Puss!

2009-01-24 @ 12:44:04
Postat av: Fia

Nu vill jag faktiskt kommentera ovanstående inlägg. Västindien är faktiskt oxå en korrekt benämning Herr Lindkvist!



"Västindien är inte ett land, utan en region som omfattar ett 30-tal länder eller platser, många av vilka är öar i karibiska havet öster om Centralamerika. Bland dessa öar finns Aruba , Barbados , Bahamas, Haiti, Jamaica och Martinique."



Så det så!

2009-01-24 @ 13:34:15
Postat av: Link

Hm. Ja.

Jag ska åka på semester till Norden. Jaha du ska till Sverige? Nej till Island. Jaja,samma sak nästan? Det är ju ganska nära. Bra att lyckas pricka in ett område stort som Europa.

2009-01-24 @ 13:44:20
Postat av: Fia

Oj Oj... Nu är det krig!!!



Om du nu ska va så specifik så tycker jag nog inte att Karibien är klassad som en specifik benämning. Marsh Harbour, Abaco Bahamas. Det är väl ändå specifikt. Hahaha.



Kärlek från mig!

2009-01-24 @ 13:50:50
Postat av: Link

Vem pratade om exakt position? Du slängde dej med begrepp du inte förstod innebörden av. Skit samma. Jag vann du hade fel. Eat it!

2009-01-24 @ 13:55:32
Postat av: Fia

Hahaha... tur att jag lovade dig att inte dra hela historien offentligt. Du vet vem som hade rätt och det är hon som för det mesta har rätt. Love =)

2009-01-24 @ 18:46:48
Postat av: Carola

Ha ha ha det här blev ju mycket intressant. Det låter som en äkta "Lindkvist" diskussion. Ja vem har rätt egentligen?? Ska jag va enväldig domare? he he jag får nog reda ut det här med ett inlägg, dedikerat till er. Håll er i skinnet!!



Kramar

2009-01-24 @ 21:30:12
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Moralmamman

Hallå Där!

Ja, en riktig FAMILJEDISKUSSION ser jag ...

"va´ mysigt"



Det verkar som de gånger, då jag har satt mig i bilen (direkt i anslutning till diskussionen) för att mäta, vem som har RÄTT! (Då har det handlat om sträckor)



Senast var det W kompis som flyttat från Trädgårdsgatan till Dynudden. Maken sa att det blir dubbelt så långt för oss att åka till kompisen, mot den gamla adressen. Jag sa ALDRIG!!!

In i bilen för att mäta sträckan!

TYVÄRR hade mannen RÄTT och jag FEL!



Härligt att se Enzo i mössan vi köpte, den verkar passa BRA!



Sänder som alla andra, MASSOR av KÄRLEK som vi hoppas värmer.

Puss & Kram/Mor

2009-01-24 @ 23:21:51
URL: http://moralmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0