flip-flop känslan håller i sig.



Idag satte jag på mig ett par löparskor för att gå en rask promenad. Jag tror att det var i januari senast som jag hade vanliga skor på mig. (Förutom när vi var i skogen för ett par dagar sedan och hade stövlar på fötterna, men det kallar jag inte vanliga skor...) Annars har det varit flip-flops för hela slanten. Bilden ovan är tagen utanför vårt hem på Bahamas när vi hade F & L på besök.

Vilken känsla att ha skor på sig. Instängt och lustigt. Tänk att man vanligtvis har det så hela vintern. Stackars fötterna.

Visste ni att på Maldiverna, där nästan hela befolkningen går barfota eller i flip-flops, ser man inte några "hallux valgus" problem. Hallux Valgus är ett mycket vanligt fotproblem i västvärden och visar sig genom att stortån börjar peka inåt istället för rakt fram. Det sägs att trånga skor är främsta orsaken...

Summa kardemumma är att vi borde flip-floppa mera. Släpp tårna fria!

Kommentarer
Postat av: Moralmamman

2009-07-23 @ 20:36:58
Postat av: Moralmamman

Blev visst lite fel... Ligger här i sjukhussängen och ska kommentera och jag kom visst åt fel knapp på min Iphone... Ålderdomen tar vid, med fumliga händer? Aldrig! Skor är fascinerande. Stora, små, nya, slitna... Hörde en gammal dam föreläsa för många år sedan,hon hade inte ägt några egna skor förrän hon började skolan. Innan dess hade hon använt syskonens skor då hon ville gå ut, syskonen var inomhus. Damen stoppade halm i dem så att de inte skulle glappa för mycket! Tänker på alla söta barnskor som finns i överflöd idag... Tiderna förändras! Nu ska jag samla kraft till morgondagen // kram

2009-07-23 @ 20:49:54
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Vet du att när jag tog bilden så tyckte F att det där var en typisk Moralmamma-bild!! Äpplet faller inte långt.... Skor är nåt speciellt! Ibland flyter det iland en sko på stranden på Bahamas och då undrar man vem som har gått i den och hur skon kom dit. Kom också att tänka på alla skorna som fanns på holocaust-museet i USA...



Skräm bort ålderdomen nu och se till att bli bra. Massor av kramar ifrån oss

2009-07-24 @ 11:48:28
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: moralmamman

Jag tänker samma sak som du ( när skor flyter upp på stranden) då jag ser tappade skor på E4:än// Kram Mor

2009-07-24 @ 22:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0