Släppas loss på grönbete

Svenska skogar är bra. Där kan en liten kille springa omkring utan att mamman ska behöva vara orolig för "poison oak" eller svart-myror som bits så det kliar i flera veckor. Vi har varit i Staffanstorp och det gillade lillen starkt. Det var som att släppa loss en kossa på grönbete.



Allt var så roligt och han sprang hit och dit och ville gärna härma morbror W's alla påhitt. Klättra på stenar och upp på släntar och springa på stockar. Inte så lätt när man har gummistövlar på för första gången i sitt liv och dessutom är 9 år yngre.

Ett påhitt hittade Enzo på alldeles själv - att doppa huvudet i sjön!!! Han låg på bryggan och körde ner huvudet i vattnet så många gånger att jag var tvungen att säga ifrån.





Observera att jag försöker att hålla honom kvar på bryggan, inget annat...

Kramar


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha! den lilla gullungen! han är ju charmigt vild...

2009-07-20 @ 00:58:39
Postat av: Malin Ö

Hahaha!

Ja det såg nästan ut som nåt annat!

"Arg mamma dränkte sitt barn i skogen":)



Vad härlig semester ni verkar ha:)

Hoppas du inte känner dig lika vilse längre!

Det är ju faktiskt inte så konstigt att du känner så:)

Jag känner mig då vilse direkt när jag åker till Stockholm! Så fort man pratar så känns det som alla stirrar på den tröga norrlänningen:)

2009-07-20 @ 14:12:36
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Moralmamman

Hmm...

Jag var ju med så jag vet hur "kalven på grönbete" betedde sig!



Roligt det där med "efter-apning"...

Undrar just varför det heter så?



Minns hur dina syskon apade efter det du gjorde, de ville alltid vara nära sin storasyster.

Din äldsta lillebror ville alltid följa med till din bästis Toves lillebror. Enligt dig var detta bara ett svepskäl, han ville istället vara med er, på Toves rum....

Hmm...



Nu blir det kanske liknande episoder som utspelar sig mellan Lillen och Lillan?



Charmtrollet upptar vår vardag!

HURRA!



Kramar till er alla!

2009-07-20 @ 17:25:27
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Charmig ja.. det är han men ibland så blir det för mycket charm när han tycker det är roligt att öppna alla lådor och springa iväg med alla bestick och annat... ha ha



Till Malin, ja visst var bilden lite rolig. :) Jag kan förstå hur det känns att vara norrlänning i Stockholm. Det är nog så jag har kännt. Men jag tycker norrlänningar pratar så mysigt jämfört med oss östgötar. (eller vad säger du norrlännings-mormor??) Halva släkten är ju norrlänningar. En rolig historia är att jag jobbade med en amerikan en gång på en båt på Bahamas. Han sa: lär mig något roligt ord eller slang på svenska... Jag sa: om du ska säga "yes" så kan man i vissa delar av Sverige säga "UUUssshhhhhpp"!!! Han höll på att skratta ihjäl sig och trodde att jag hittade på. Även min man, som är halvt engelskman halvt italienare tyckte, första gången han var här, att vi lät så roliga när vi ibland drog in luft sådär mitt i samtalet!!! Kul va?



Till moralmamman, vi får väl se om IKEA överlever kalvens buserier imorgon...

2009-07-20 @ 22:17:20
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0