Sjöjungfru-revet

Mermaid reef - Sjöjungfru-revet. Där var vi och snorklade idag. Vi hittade många roliga fiskar att titta på och vi såg även en hummer, anemoner och koraller. En stor grouper tittade på oss med utstickande tänder och underbett.

Vi såg en "French Angelfish".



och många stora midnight parrotfish...


(Bilderna ovan är tagna ifrån http://www.diver.net/bbs/posts002/76280.shtml)

Tro det eller ej men sjöjungfru-revet levde upp till sitt namn eftersom en enfenad varelse gled fram genom vattnet lite då och då.


Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Undrar just om "Den lilla sjöjungfun" här blivit genusmedveten? Står på parkeringen i Ullared och läser om era äventyr// Kram

2009-07-07 @ 07:36:36
Postat av: moralmammans mor

Njuter av att se bilderna.



Vad är det för bräda Crisse ska ut på ???



Puss och kram till er alla

2009-07-07 @ 14:11:55
Postat av: Carola

En manlig sjöjungfru ja... Enligt Wikipedia används benämningen Mermaid ibland även till manliga varelser med en fiskstjärt istället för ben. Fenan som Link simmade med är en monofena. Det är Marios fridykarfena som man simmar med under vattnet. Med denna fena måste man simma som en delfin (eller sjöjungfru) istället för att sprattla med båda benen som man normalt gör när man simmar.



Hoppas shoppingen i Ullared var trevlig.

2009-07-07 @ 19:59:21
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Moralmamman svarar...

Shoppingen i Ullared gick bra...

Nu är vi hemma igen.

Parkeringen med 2500 p-platser var full, så jag kan tänka mig att det var över 10 000 personer där...

Lite trångt!



Jag gillade den manliga varianten av Mermaid, du får krama honom från mig...



Er resa närmar sig// KRAM

2009-07-07 @ 21:56:29
Postat av: Victoria

LÄNGTAR!!!!!!!

Saknar dig så himla mycket.

Har du mitt nummer????

Ring så fort du landar ;-)

PUSS

2009-07-09 @ 09:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0