Den lille italienaren...

Mario har fört över lite italienska gester till Enzo... Mario säger till Enzo:
-paisan....!!!! (jag vet inte hur det stavas men jag tror att det betyder typ "kompis")
Då svarar Enzo som en riktig italienare med den där typiska gesten:
"handflatan upp mot taket med alla fingrarna ihop, och skakar med hela handen"
Han ser så rolig ut som en riktig liten italienare med attityd! ha ha ha

Mario har just åkt till jobbet och Enzo och jag stod på altanen och vinkade när han åkte iväg i bilen. Mario ropar i sista sekunden ifrån bilen:
Ciao paisan...
Enzo skakar handen mot bilen som åker iväg. Man kan inte annat än le..

Jag har också fått känna på hur jag tror att min mor kände sig när jag var liten. Jag brukade sjunga någon entonig sång. Idag sjöng Enzo:

III-OOO-III-OOO-III-OOO-III-OOO-III-OOO-III-OOO-III-OOO-III-OOO-III-OOO-III-OOO-III-OOO...

Sången verkade aldrig ta slut.

Nu ska ni få se ett par bilder ifrån en liten mataffär i Hopetown. Hela affären var full med handskrivna lappar med ordspråk och annat lustigt.



Rökare, se upp!!!



En gata i staden...



Kram, kram.

Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Hej!



Vad det verkar mysigt med de små färgglada husen!

Affärerna verkar vara som här i de gamla butikerna förr i tiden.

Finns det stora köpcentrum där ni bor?



Puss och kram

2009-03-12 @ 12:31:25
Postat av: Carola

Bilderna är ifrån Hope Town och där finns bara en liten mataffär. Här där vi bor finns lite större affärer med det finns inga köpcentrum. Inga mataffärer i Ica maxis storlek...

2009-03-12 @ 13:44:09
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Link

hahaha ICA maxi´s storlek. Nej du gammelmormor(?)..Har du ny dator nu? Smokers are jokers. Mycket torrfoder på Bahamas verkar det som. Nej nu har jag varit rolig för en vecka framåt..Snart kommer hela familjen Adams hit på 28-års fika. Kan inte Enzo kalla mej gammel-morbror? Kram!

2009-03-12 @ 16:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0