Reggae rytmerna i hela kroppen.

Vi gillar Bob Marley.  Idag har Enzo och jag diggat loss till en massa Bob Marley låtar. Jag "upptäckte" en låt som heter "Fussing and Fighting" som jag tror att jag inte har hört förut. Enzo gillade den också och ville höra den om och om igen...

Här kan ni lyssna på låten:
 


Vi befinner oss nästan i Bob Marley-land... (Bahamas-Jamaica... hur långt är det tro?) Vi har en musikkanal på TVn som heter TEMPO och de spelar Jamaicansk musik dagarna i ända. En del av musiken är milt sagt... ganska dåligt, men ibland så kommer de gamla goda Bob Marley bitarna fram. Då diggar vi igen...

Här kommer en goding:



Enzo har fått in reggae takten i benen. Gör som han:
SLÄPP LOSS!!


Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Tyckte bäst om den sista Bob M. Tyvärr är mitt bredband det lägsta men nästa månad får jag 1,5-2 Mbit så då kan jag lyssna bättre. Nu är det hackigt. Enzo får lära mej släppa loss när han kommer hit. Då blir jag nog riktigt bra i benen.



Rocka loss kramar från gammelmormor.



2009-03-20 @ 13:45:09
Postat av: sören lindkvist

Hej på er Rastaflätor är cooooolt!!! med tillhörande musik. Kollar på ditt favvo program nu, dvs Robinson. Mkt orm tydligen där så vilken tur att inte jag är där, ha ha. Mammas bredband är som hon skriver inte det snabbaste. Skulle visa Luis Armstrong på Youtube men det hackade ju hela tiden.

Träffade både mor din och Isabella först, sedan sprang jag på Leo och sen Krisse.

Kolla in denna musik, nästan som AC/DC



http://www.youtube.com/watch?v=bHQccUIr0sg

Krama Enzo och Mario från oss/Morbror

2009-03-21 @ 20:20:06
Postat av: Moralmamman

Hej DÄR!

Nu har jag diggat både Bob M (er rekomendation) och Östgötacasanovan (rekomenderat av min bror)...

Jag fick "kasta loss" både skrattmuskler och dansmuskler så här innan jag ska besöka John Blund.

Natti Natti-KRAM

2009-03-22 @ 21:27:32
URL: http://moralmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Ha ha ha ja den där östgötacasanovan var riktigt bra.

...Det blir inget raj raj när lampan är släckt, om man har en ful dialekt. ha ha ha



Jag tror att den kommer spelas på radion snart..... Enzo dansade till den, vad ska man säga om det??

2009-03-24 @ 14:43:06
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Carola

Ha ha ha ja den där östgötacasanovan var riktigt bra.

...Det blir inget raj raj när lampan är släckt, om man har en ful dialekt. ha ha ha



Jag tror att den kommer spelas på radion snart..... Enzo dansade till den, vad ska man säga om det??

2009-03-24 @ 14:46:40
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: sören lindkvist

Hej på er, här kommer nästa klipp. Ingen musik men du känner nog igen vart det är:) Skickade länken på din mammas blogg också.

http://www.youtube.com/watch?v=JTJtuqVwmB4

Va kul att Enzo dansar, de andra i familjen sitter just nu och tittar på Lets Dance. Det är final mellan Laila Bagge från Idol och Magnus Samuelsson från Kisa. Han har vunnit Världens stakaste man ett par ggr. Hur är vädret hos er? Här har det snöat hela dagen, Vilket bakslag!! för jag trodde det var vår eftersom jag åkte hoj förra helgen.

Ha det bäst och krama alla från morbror











2009-03-27 @ 21:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0