Äntligen regn

Orkansäsongen närmar sig med stormsteg! Det första steget har vi över oss vilket har gett oss REGN!!! Äntligen måste vi säga. Jag kan inte komma ihåg att det har regnat mer än lite skvätt här och där på hela detta året. Med regnet kom blåsten och jag hoppas att mina grönsaker klarar sig bra. Gurkorna fladdrar och de får hålla i sig hårt. Vi har just nu friska vindar på 9 m/sekund, 25 grader varmt och mulet. 





Vi sätter på oss långärmat och dricker en kopp varm choklad. Mysigt!

Kommentarer
Postat av: Gammelmormor

Tänk att längta efter regn!



Trodde vi skulle få regnfritt i dag för gräsklippningsmannen skulle komma men tji fick vi!

Jag ska åka norröver och då vill jag inte ha regn men naturen råder man ju inte över.

Jag får invänta bättre väder, ev blir det bättre i morgon.



Vi hörs!



Puss och kram

2009-05-20 @ 11:36:53
Postat av: Carola

Trevlig resa upp till norr. Hoppas du får regnfri körning. Skicka hit regnet! Det skulle vara mulet idag och regna men det var bara mulet. Då tänkte jag att det passar utmärkt att gå ut och plantera om lite växter när Enzo sover. Jag hann bara ut och så började solen gassa.



Kramar

2009-05-20 @ 19:51:24
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Carola!



Det är så himla roligt att få se och läsa hur Du, Mario och Enzo har det! Vad roligt att Enzo snart får ett syskon, när beräknas det vara dax? I dag är det Din namnsdag så jättestort GRATTIS och många kramar till Dig!



hälsningar Maria

2009-05-20 @ 20:57:57
Postat av: Gammelmormor

Grattis på namnsdagen!



Läste att Carola betyder "fri kvinna" och det stämmer väl.

Kram

2009-05-20 @ 22:50:32
Postat av: Carola

Tack för gratulationen och kul att ni läser bloggen. :) Fri kvinna... ja, det känner jag mig som... Till Maria: den lilla eller lille beräknas komma i mitten på oktober. Enzo och jag kommer hem i juli så det skulle vara kul att träffas i sommar eller höst.



Stor kram till er.

2009-05-21 @ 14:27:24
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja vad kul att Ni kommer hem, jag vill gärna ses. Det ska bli så kul, var ju ganska länge sen sist. Har för mig att Enzo var putteliten och låg i insatsen till barnvagnen. Har ju sett att han hunnit lära sig ett och annat sen dess :)



Sköt om Er och trevlig helg, kram Maria och Roine hälsar

2009-05-21 @ 23:29:11
Postat av: Moralmamman

Hej mina Älsklingar!

Träffade Viktoria på stan idag och då LÄÄÄNGTADE jag sååå efter er! Hon hälsade i alla fall och hon sa att vi kanske kan ses i sommar. Det vore trevligt. Hennes Isabelle pratade på om sig själv och sin syster...De var så lika! Syskonlika!



Regnet behövs överallt...Det är inte kul med "bara" solsken... Njut!



Vi har haft både sol och regn så här råder just nu harmoni tror jag....det var ju torrt ett tag och eldningsförbud.



På återhörande// KRAMAR och PHP till Enzo från mig



LEV & MÅ!

2009-05-23 @ 22:16:24
URL: http://moralmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0