sojabönor i brösten

Enzo tittade på medan jag pumpade ur mjölk till lillan i ett glas. Hans kommentar var:
-Ä det där för slags sojamjölk????

ha ha ha ja det kan man undra...

Igår var vi på stranden och grävde med Enzos nya spade. Han tyckte det var kul att kasta ut sakerna i vattnet så föräldrarna fick vada ut och hämta dem. Spaden hade samma färg som sanden och helt plötsligt var den borta!!! Vi letade och letade men den var helt enkelt borta...

Idag sa Enzo:
-Spaden är borta??
-Jaa, sa jag, den är väl ute i havet och flyter någonstans...
-och vilar sig!!!! säger Enzo
- ja visst... och vilar sig!!

Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Tänker på SANDVARGEN då jag läser Enzos kommentar.

"Måste" bara referera ur en av SANDVARGENS böcker (som jag tror att Enzo & Leah kommer att ÄLSKA då de blivit lite äldre).

"Mera Sandvargen" av Åsa Lind, sidan 46

ETT LITET ÖGONBLICK heter kapitlet där ZACKARINA och hennes pappa konstaterar att det är fiskeväder.

Problemet är bara att pappa "bara måste" läsa tidningen, ringa telefonsamtal m.m. innan de kan gå till stranden. Zackarina orkar inte vänta på sin pappa utan går ner till stranden för att invänta sin pappa. Där på stranden slår hon sig ner på en sten och strax därpå landade Sandvargen, i ett gyllene moln av dammande sand, bredvid Zackarina.



"-Jag ska bada, sa han.

-Jaha, sa Zackarina.

Sandvargen satte sig ner och tittade ut över de blåböljande vågorna.

-Skulle inte du bada? sa Zackarina.

-Jo, men jag väntar, sa Sandvargen.

-På vad då? sa Zackarina.

Sandvargen blinkade långsamt.

-Jag väntar på det rätta ögonblicket, sa han. Jag väntar på den där lilla, lilla stunden när allting händer - ögonblicket mellan all den tid som har varit och all den tid som sedan ska komma.

-Men när är det då? sa Zackarina.

Sandvargen andades. Han andades ett enda ord, och det ordet var NU. Och i samma stund var det som om han exploderade, och han sköt iväg som en gyllene raket och landade plask i vattnet."



Ja, jag ÄLSKAR VERKLIGEN SANDVARGENS kloka, insiktsfulla tankar. Kanske är det så att Enzo har lite Sandvargen i sig:

Spaden tar ett lååångt och uppfriskande bad i det svallvågsrika havet. Kanske kommer den tillbaka när den har badat klart?



TUSEN KRAMAR från en mormor som plaskar i SAKNADENS HAV!

2010-04-13 @ 20:59:19
Postat av: Carola

Ja sandvargen är så klok så klok. Måste inhandla dessa böcker snart. Jag läste och översatte detta för Mario så nu vill han att jag ska ta reda på om de finns på engelska. Sandvargen har ännu en beundrare...

2010-04-14 @ 21:17:10
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0