Det är nåt magiskt med smöret!

Varför älskar barn smör? Jag fattar det inte.

Enzo som nu ska krångla till det mesta vill absolut INTE ha smör på mackan, men han vill ha en stor smörklick på tallriken som han tar och äter upp allt på en gång!

-MEEER!!! säger han sen

Jag går oftast med på en fyra eller fem stora smörklickar innan jag sätter stopp. Hur mycket skulle han äta om han fick?

Idag stod jag och hällde olivolja i munnen på honom! (När jag lagar mat så vill han alltid smaka på alla ingredienserna, och det måste han ju få... )

-MEEER!!
-MEEER!!
-MEEEER!!

Ungen gillar olivolja också!

Leah kan inte uttrycka sina frestelser i ord ännu men det råder väl ingen tvekan om vad hon har ställt in siktet på.




Kommentarer
Postat av: Moralmamman

INGA TVIVEL!!!



Eftersom jag har följt 5 underbara barn genom uppväxten kan jag säga att Lillasyster Leah kommer att avguda Storebror Enzos "påhitt" under många år (innan han blir "pesten" under några år)....

Hon kommer att härma allt han gör!!!

Sååå njut av att hon ännu sitter still och kollar in smöret..

KRAM

2010-01-15 @ 06:55:35
Postat av: Carola

Jo jag känner på mig att hon bara suger in alla hyss, hon skrattar som bara den när Enzo börjar hitta på. Måtte hon komma på bättre tankar... :)

2010-01-19 @ 21:07:44
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0