Neem räddar mig igen.

Uppdatering på huskurs-fronten.

Varken Ättiksprit eller Molkosan hjälpte mot svampinfektionen på min höft. Så jag tog mitt förnuft tillfånga och beställde Neem-olja på nätet. Helt otroligt men denna infektion som jag har haft i flera månader började försvinna efter ca tre dagar med Neem-olja. Jag droppade olja i handflatan och blandade ut med vanlig hudkräm så att jag kunde smörja på ett större område utan att använda hela flaskan på en gång. (Detta tips fick jag av tjejerna på Abaco Neem på Bahamas) Jag kladdade på ett ganska tjockt lager av den illaluktande smeten och täckte över med luftig kompress.

Nu är det tredje gången gillt som Neem räddar mig ifrån en envis hudåkomma. På Bahamas hade jag en bakteriell infektion på foten som inte ville läka med antibiotika, men även där så var Neem räddaren. Det kallar jag växt-kraft!

Här ovan ser ni min Neem-växt på Bahamas. De torkade bladen kan man koka te av och oljan pressas tydligen ifrån växtens frukter (kärnan i frukterna)

I love Neem!

Idag har jag och barnen varit på lunch hos en god vän med familj. Det var väldigt trevligt och SKÖNT att se andras barn i "action" Svårt att hålla sig för skratt ibland för att man känner igen situationer med barnen. Enzo skötte sig ganska bra förutom på slutet då tröttheten tog över och han ville köra en snurrande propeller i nyllet på sovande Leah.

När vi sedan åt kvällsmat hemma igen så fick jag återigen mig ett gott skratt åt busungen. Han sitter fastknäppt i sin stol och jag sopar upp mat-kaoset på hela köksgolvet.

-Där mamma!! säger han och pekar var han tycker att jag borde sopa.
-Jaaa jag ser, svarar jag.
-Däär mamma! säger han igen och pekar febrilt över hela golvet!
-Jaa jag ser, jag håller ju på och sopar.
-Där och där och där och där. Däääääääär!! säger han och skrattar åt att jag inte hinner med att sopa på hans befallningar. Jag kan inte hålla mig för skratt jag heller så vi skrattar åt sopningen fast jag tycker att jag inte borde skratta åt att han har spillt så mycket mat på golvet. Unge!


Kommentarer
Postat av: BM

Hej hela familjen.



Trevligt att läsa vad som händer och sker med er alla. Jag funderar på om ni är kvar i Motala eller har nu flytt kylan och rest till varmare land?



Var rädda om varandra hälsar BM på kanalen

2010-01-14 @ 16:34:38
Postat av: Carola

Hej BM. Visst är vi kvar. Stelfrusna! :) Men det är så underbart vackert med all frost på träden. Vi ger oss nog inte av förrän i slutet på februari. Kram ifrån oss.

2010-01-14 @ 22:02:22
URL: http://hajen.blogg.se/
Postat av: Carola

Glömde säga att vi kanske kommer in på kanalkontoret en dag och säger hej.

2010-01-14 @ 22:04:50
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0