Vem säger så?

Dessa konversationer hördes idag:

-Ska vi läsa dina nya böcker? frågar jag
-Jaa svarar Enzo,
-Gå och hämta dem då, säger jag.
-HERREGUD, HERREGUD!!" svarar han och beter sig som om det är världens jobbigaste uppgift.

-GRATTIS!! säger Enzo!
-Är det någon som fyller år?
-Jaaa, svarar han.
-Det visste jag inte, säger jag.
-HERREGUD!! svarar han.

-Munstycket? säger Enzo och syftar på dammsugarmunstycket. (Han har dammsugit hela morgonen, så länge att mamman tröttnade på att väja för munstycket högt och lågt)
-Dammsugarmunstycket är där nere, svarar jag.
-HERREGUD, HERREGUUD, HERREGUUUUUUD! blir svaret samtidigt som han slänger sig uppgivet på golvet.

Nu är min undran vem det är min 2åring har lärt sig detta uttryck ifrån? HHmmm....... Och med sådan inlevelse?

Kommentarer
Postat av: Moralmamman och hennes moder...

JAA, här sitter vi i en sal på lasarettet och skrattar gott...

Först tänkte jag på tonårsmorbrorn, men så sger vi båda två här på sjukhuset att vi kanske säger så också... Men kanske inte med den inlevelsen!

Tusen Kramar

2010-01-07 @ 19:31:17
Postat av: Malin

Hahaha! Vilken söting! 2-åringar är verkligen roliga små filurer:) William suckar och himlar med ögonen om man ber honom hämta saker:)

2010-01-07 @ 20:29:39
URL: http://blondinmammans.blogg.se/
Postat av: Carola

Ha ha ja filurer är det rätta ordet!

2010-01-08 @ 16:32:39
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0