Ziggy says...

Eftersom vi är en tvåspråkig familj sitter jag här och försöker att lära mig lite roliga ramsor/sånger på engelska.

Fastnade för den här.



Ziggy says lift up your hands
lift up your feet
Smile
Make the sign of peace

Wiggle your waist
Wiggle your nose
Wiggle your toes
Hug who you know

Stand real tall
Bend real low
Look up and down
Smile some more

Look to the left
Look to the right
Turn in a circle
Stop and say hi

Sing like a bird
Hiss like a snake
Roar like a lion
Talk like an ape

Close your eyes
Open them wide
Spread your wings
Imagine you can flly
        Imagine you can fly
                  Imagine you can flyyyy

Jag var tvungen att skriva ner texten eftersom jag lär mig bättre då. Ska sjunga den med Enzo imorgon. Han är helt otrolig att lära sig sånger på båda språken och jag har upptäckt att väldigt många sånger har samma motsvarighet på engelska. Vad jag inte riktigt fattar är hur sången "Baa baa black sheap..." kunde bli "Bää bää vita lamm... "?

Snacka om att förvirra tvåspråkiga ungar!?


Kommentarer
Postat av: Moralmamman kvällssurrar!

Jaha, då ska jag också bli delaktig i barnbarnets språkutveckling. Har en del idéer som jag har fått i min kurs...

Spännande?

Jaa, det återstår att se!

Puss & Kram plus PHP till de "små"

2010-01-25 @ 20:47:05
Postat av: Carola

Ja det ska bli spännande att höra. Idag insåg jag att pussel var en jättebra språkövning. Pusslet är egentligen Leahs som hon fick av mina goda vänner i Örebro, men Enzo lånar det ibland eftersom Leah inte kan pussla än. Hur som helst så säger Enzo helt plötsligt, när han lägger apan på plats:

MONKEY!!

Jag som inte ens visste att han kunde säga det. Så då tränade vi på alla djuren i pusslet på engelska och svenska.

Kramar

2010-01-25 @ 22:07:17
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0