Krossade snäckor

Naturen är otrolig! I går kväll så hade vågorna återigen spolat upp tonvis med trasiga snäckskal.



Det är svårt att återge denna skönhet på bild, detta är något som måste upplevas. Att gå och titta på tusen och åter tusen krossade snäckor är fantastiskt vackert!



En hel sjö av krossade snäckor. Krossade små liv där endast skalen återstår.



De stora vågorna efter orkanen Earl har skapat nya vyer på stränderna. Klippiga stränder har blivit sandstränder och sandstränder har blivit klippstränder. Undrar hur långt snäckskalen färdas och hur lång tid det tar för dem att brytas ner till sand?



Det är nästan som någon slags terapi att gå och känna på alla de krossade snäckorna. Så fina. Solen går ner och tidvattnet kommer. Imorgon är de med största sannolikhet borta igen.


Kommentarer
Postat av: Moralmamman

Blundar och låter mina tankar ta mig bort, bort från Sverige hem till er!

Jag kan nästan förnimma hur det luktar och hur det känns att gå över detta landskap.



Det är mitt sätt att komma nära din "magiska knapp".

Tusen Kramar från din MOR

2010-09-07 @ 20:57:32
Postat av: Pappanpappa

Hmmm... livet ser ju inte precis ut som i Fruängen i Stockholm :) Ont om sandstränder här. Väldigt intressant att läsa din blogg då den geografiskt skiljer sig från min men samtidigt verkar alla försöka leva samma glada liv på sin vilkor.

2010-09-07 @ 21:31:25
URL: http://danielpihlwret.blogg.se/
Postat av: Carola

Moralmamman: Knappen måste helt enkelt uppfinnas!! Eller också kanske den redan finns i sinnet!



Pappanpappa: Ja sandstränder har vi :) men Stockholm har annan trevlig lyx som vi här på vår lilla ö bara kan drömma om. Man gör det bästa av det man har helt enkelt :)

2010-09-07 @ 21:47:33
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0